واکنش گروه‌های فلسطینی به اولین پرواز امارات به بن‌گوریون

مقامات فلسطینی ورود یک هیئت امارات متحده عربی به سرزمین های اشغالی را شرم آور اعلام کردند .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، مقامات فلسطینی ورود یک هیئت امارات متحده عربی به سرزمین های اشغالی را شرم آور اعلام کردند و گفتند که چنین سفرهایی فقط به رژیم جسارت می بخشد تا تجاوز علیه فلسطینیان را بیشتر کند.

 

هیئت امارات متحده عربی که روز سه شنبه وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شدند که همراه آنها چندی از مقامات آمریکایی مثل استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا بودند.

 

به گزارش رویترز ، در این سفر 5 ساعته که به دلیل ویروس کرونا محدود به فرودگاه بود ، دو طرف چهار توافق نامه در زمینه سرمایه گذاری ، همکاری علمی ، هواپیمایی کشوری و معافیت های ویزا امضا کردند.

 

در همین حال ، وزارت امور خارجه اسرائیل گفت که هیئت اماراتی درخواست رسمی افتتاح سفارت در تل آویو را ارائه داده و گفته است که انتظار می رود اسرائیل به زودی سفارت خود را در ابوظبی افتتاح کند.

 

وصل ابو یوسف ، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) ، گفت که سفر روز سه شنبه امارات متحده عربی بخشی از طرح جدید اسرائیل برای گسترش شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری انجام شد.

 

حازم قاسم ، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین حماس نیز به این سفر واکنش نشان داد و گفت: چنین دیداری تنها با هدف الحاق تدریجی اراضی کرانه باختری انجام شده است.

 

این دیدار پس از آن انجام شد که ماه گذشته ابوظبی و تل آویو توافق نامه ای را با میانجیگری ایالات متحده در کاخ سفید امضا کردند.

کد خبر 985421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha