وضعیت فوق العاده حاد بیماری کرونا در استان لرستان

خادمی با اشاره به وضعیت فوق حاده استان در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: مشارکت و همراهی مردم برای کنترل و مهار این بیماری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی»  امروز(30 مهر) در جمعی از خبرنگاران، با اشاره به  وضعیت فوق‌العاده استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: مشارکت و همراهی مردم در این شرایط مهم ترین راه کنترل بیماری است.

 

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت پرهیز از حضور در اجتماعات، افزود: شرکت بر‌خی افراد با توجه به شرایط  حساس این روزها، در مراسم عروسی و ختم کار پسندیده ای نیست. 

 

خادمی افزود: توجه به اینکه در روزهای اخیر شیوع کرونا در استان شدت بالایی پیدا کرده است از این ایام می‌توان به عنوان بدترین روزهایی مقابله با کرونا یاد کرد. 

 

وی با اشاره به آمار زیاد بیماران بستری شده در بیمارستان های استان، ابراز کرد: تعداد بیماران بستری شده به  حد بی‌سابقه ای رسیده است.

 

خادمی با بیان اینکه آمار  افرادی که در آی‌سی‌یو بستری هستند ۱۲۶ نفر، بیان کرد: تقریباً ظرفیت تخت‌های عادی بیمارستان های استان پر شده است. 

 

 استاندار لرستان اذعان داشت: متاسفانه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته اخیر روزانه بیش از ۳ یا ۴ برابر هفته های قبل، افزایش یافته است. 

 

وی با تاکید بر وضعیت فوق‌العاده استان از نظر بیماری کرونا و کمبود امکانات درمانی به عموم مردم توصیه کرد: از ماسک استفاده کرده،بدون ضرورت  از خانه بیرون نروند، از اجتماعات دوری کرده و به هیچ عنوان در مراسم عروسی و ختم شرکت نکنند.

 

خادمی با اشاره به وضعیت وخیم استان از نظر بیماری کرونا، گفت :شرکت برخی از مردم در این ایام در مراسم عروسی و ختم کار پسندیده ای نیست زیرا با توجه به قدرت گسترده انتشار ویروس، این موضوع به قیمت جان انسانهاست.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: از همه اقشار انتظار داریم که در این روزهای سخت با تعامل و رعایت پروتکل های بهداشتی به حفظ جان و سلامت هم نوعان خود کمک کنند.

کد خبر 985425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha