پایگاه دائمی آموزشی نجات غریق در گیلان ایجاد شود

میرزایی با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه دائمی آموزشی نجات غریق در گیلان خواستار اختصاص مکانی جهت راه‌‌اندازی این پایگاه شد.

«حسین میرزایی» با اشاره به وجود سه هزار و 200 ناجی دارای کارت شناسایی در گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: از این تعداد، هزار و 100 نفر فعال هستند.

 

رییس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با بیان اینکه 284 منطقه خطرآفرین در سواحل گیلان شناسایی شده که در سال جاری 584 ناجی در این مناطق فعالیت داشتند افزود: خوشبختانه امسال در طرح‌های ساماندهی سواحل استان غریقی نداشتیم.

 

وی با اشاره به وجود 9 شهرستان ساحلی و برخورداری استان از 280 کیلومتر نوار ساحلی، مهمترین معضل را عدم برخورداری از مکانی مناسب جهت استقرار ناجیان غریق و برگزاری فعالیت‌های آموزشی اعلام کرد.

 

میرزایی به لزوم راه‌اندازی اولین پایگاه دائمی آموزشی نجات غریق در گیلان اشاره و تاکید کرد: گرچه نسبت به استان‌های ساحلی از کمبود تجهیزات چون جت اسکی، قایق موتوری و سایز ملزومات رنج می‌بریم اما راه‌اندازی پایگاه دائمی گامی جهت تجهیز و آموزش ناجیان غریق است.

 

وی  در پایان با اشاره به فعالیت 542 ناجی غریق در سواحل گیلان در سال جاری خاطرنشان ساخت: این ناجیان فاقد بیمه بوده و حقوق آنان نیز پرداخت نشده است و باید اعتباری ویژه جهت پرداخت حقوق آنان که در بحران کرونا نیز به وظایف خود در سواحل عمل کردند، اختصاص یابد.

کد خبر 985459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha