بدون آسیب شناسی علمی «مومو» تبلیغاتی شد

ابهری با بیان اینکه برخی از صحبت ها بدون کالبدشکافی و آسیب شناسی علمی فقط تبلیغی برای اینگونه نرم افزار ها و بازی هایی همانند مومو شده است گفت: افراد از نگهداری عکس ها و برنامه های خصوصی در گوشی خود به طور جدی خود داری کنند.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت:گسترش روز افزون بازی های رایانه ای موجب ظهور برخی از نرم افزارهایی گردیده است که با جذب نوجوانان و جوانان به سوی خود آن ها را به باتلاق نابودی می کشاند.

 

این متخصص علوم رفتاری افزود: برخی از صحبت ها بدون کالبدشکافی و آسیب شناسی علمی فقط تبلیغی برای اینگونه نرم افزار ها و بازی ها شده است.

 

وی ادامه داد:هنوزمدت زیادی ازظهور نهنگ آبی نمی گذرد که یک بازی خطرناک توسط یک هکر وارد فضای مجازی شده و برخی ازگفتگو ها و تبلیغات موجب گرایش به این بازی شد و اکنون هم بازی مومو حاشیه ساز شده است.

 

ابهری اضافه کرد: مومو دختر زشت صورتی که کاربران را جذب نموده و دعوت به رفتارهای خطرناک و غیر قانونی می کند، مومو هکری است که به محض ارتباط با آن وارد بخش های حاوی اطلاعات می شود، عکس ها و اطلاعات صاحب دستگاه را می دزدد و به وسیله همان محتواها او را تهدید می کند.برخی ازکاربران نیز از ترس به فرمان های او گوش می دهند.

 

این آسیب شناس اجتماعی تصریح کرد:لازم است خانواده ها و رسانه ها بدون تحریک حس کنجکاویی فرزندان خطرات این حرکت  آزار دهنده را به آن ها آموزش دهند.

 

وی ادامه داد:رسانه ها به ویژه صدا و سیما به عنوان یک خطر باید این نرم افزار را مورد کالبد شکافی و بحث قرار دهند.

 

این متخصص علوم رفتاری گفت: با توجه  به تعطیلی مدارس و اوقات فراغت زیاد دانش آموزان باید مراقبت کرد که فرزندان ما  وارد ارتباط با این بازی  خطرناک نشوند.

 

وی ادامه داد: ثانیا افراد از نگهداری عکس ها و برنامه های خصوصی در گوشی خود به طور جدی خود داری کنند چراکه همین اقلام موجب ایجاد دردسر برای آن ها می شود.

 

ابهری یاد آور شد: در مرحله آخر باید بدون ایجاد ترس و وحشت در فرزندان از آن ها بخواهیم که سوالات و مشکلات خود را توسط والدین با کارشناسان مطرح کنند.

 

وی افزود:بعضی از دست اندرکاران اظهار می دارند که این نرم افزار در داخل کشور نیز توسط راهزنان سایبری برای تخلیه حساب های افراد ایجاد شده  است و از طریق آن دختران جوان مورد فریب و آزار قرار می گیرند.

 

ابهری گفت:بدون ایجاد ترس و وحشت فرزندان ما باید بدانند مخفی کردن ارتباط با این نرم افزار به زیان آن ها بوده است و باید برای جدا شدن از ترس و وحشت حتما با صاحب نظران مشاوره کنند. دعوت به خودکشی یا دیگر کشی، فرار از خانه و امثال رفتارها ازترفندهای مومو برای ایجاد وحشت در جامعه است، باید اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد تا از اضطراب، ترس و وحشت آن ها کاسته شود.

 

کد خبر 985526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha