ضرورت افزایش تبلیغ وقف با نیت حوزه های علمیه

حجت الاسلام علیزاده گفت: در حوزه وقف برای حوزه های علمیه کم کار شده است و باید تلاش های بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در نشست ویدئو کنفرانسی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گیلان در رشت اعلام کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه موقوفات، قرآن، بقاع متبرکه در حال فعالیت است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در حوزه موقوفات، تثبیت مالکیت موقوفات و دفاع از موقوفات، ترویج مسئله وقف، احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین در دستور کار سازمان اوقاف است.

 

وی با بیان اینکه در گیلان پنج هزار موقوفه و 23 هزار رقبه داریم، افزود: در حوزه موقوفات، وظیفه مهم اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش داریم و براساس نیات واقفان باید به وقف عمل کنیم.

 

علیزاده با تاکید بر اینکه در سازمان اوقاف، اصل، مسئله تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است، اظهار داشت: موثرترین گروهی که توانسته‌اند تاکنون اعتماد مردم را در تبلیغ وقف جلب کنند، قشر روحانیت است.

 

وی اذعان کرد: تا سال 88 که حضور طلبه‌ها در اوقاف کم بود سالانه 20 وقف جدید داشتیم و از سال 88 به بعد که حضور طلاب بیشتر شد و با کمک ائمه جمعه و جماعات ظرفیت‌سازی کردند، ثبت وقف های جدید روند افزایشی داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: سازمان اوقاف به دنبال ترویج فرهنگ وقف است و بر همین اساس لزومی ندارد تولیت موقوفات بر عهده اوقاف باشد بلکه مبلغان می توانند برای انجام سنت حسنه وقف از سوی خیرین به تولیت مراکز علمی و مدارس علمیه تلاش کنند.

 

علیزاده اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا، سالانه یک هزار مبلغ در ایام تبلیغی مختلف به بقاع متبرکه گیلان اعزام می شدند.

 

وی با تاکید بر لزوم ورود طلاب، گفت: 75 موقوفه با نیات حوزه علمیه در گیلان داریم که در مقابل نزدیک به پنج هزار موقوفه در استان بسیار اندک است.

 

 وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید وارد مقوله وقف و تبلیغ این سنت حسنه شوند و در احیای موقوفات به سازمان اوقاف کمک کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهارداشت: در حوزه وقف برای حوزه های علمیه کم کار شده است و باید تلاش های بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.

 

وی افزود: بانوان مبلغ و طلبه در جلسات تبلیغی نسبت به هوشیارسازی مردم در حوزه وقف اقدام کنند چرا که تلاش برای تبلیغ وقف، تلاش برای بقای ارزشهاست.

 

 حجت الاسلام علیزاده، خواستار تشکیل انجمن یاوران وقف در مدارس علمیه شد و خاطرنشان ساخت: تشکیل این انجمن می‌تواند به احیا موقوفات، صیانت از موقوفات و جلوگیری ازموقوفه خواری، تبلیغ وقف کمک کند.

کد خبر 985582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha