تبلیغات منفی علیه حجاب هنوز اولویت سیاست دولت فرانسه است

دشمنی فرانسه ضد اسلام و حجاب در این کشور همچنان ادامه دارد و اظهارات مسئولان فرانسه مملو از عبارت های تحریک آمیز ضد اسلام است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: دشمنی فرانسه ضد اسلام در این کشور پایان نمی یابد. تاریخ فرانسه مملو از هجمه ها و حملات ضد اسلام است. آخرین آن ترک تعدادی از نمایندگان پارلمان این کشور از نشستی بود که یک مسلمان محجبه در آن حضور داشت.

 

نمایندگان راستگرا و جمهوریخواه فرانسه این نشست را که به بررسی آینده دانش آموزان فرانسه اختصاص داشت، به صحنه بحث و جدل درباره حجاب تبدیل کردند و سالن نشست را در اعتراض به حضور «مریم بوجیتو» رئیس اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه در دانشگاه سوربن ترک کردند.

 

«کریستین لانگ» عضو حزب جمهوریخواه  فرانسه در توئیتر خود نوشت که مخالف حجاب است. این اشاره لانگ در توئیترش به بوجیتو در نشست پارلمان فرانسه بود.

 

«ساندرین مورچ» عضو حزب جمهوریخواه درباره این مسئله می گوید: واکنش در طول این نشست به مسئله حجاب بوجیتو ضروری نبود. اگرچه اتاقی وجود ندارد که مردم را از حضور در نشست های پارلمان با لباس های مذهبی منع کند.

 

اگرچه این مسئله در آن زمان بحث و جدل های گسترده ای را به راه انداخت، به طوری که تعدادی از وزیران و سیاستمداران فرانسوی به مسخره کردن و انتقاد از حجاب اقدام کردند.

 

برخی از دشمنان اسلام با سوء استفاده از این مسئله به گسترش نفرت و انزجارطلبی ضد اسلام و به خصوص حجاب اقدام کردند و  آن را به یک مسئله سیاسی و فرهنگی تبدیل کردند.

 

این درحالی است که فرانسه دشمنی با اسلام را با انتشار کاریکاتورهای موهن ضد پیامبراکرم(ص) ادامه داد، به طوری که مجله «شارلی ابدو» بارها به انتشار کاریکاتورهای موهن اقدام کرده است تا دشمنی فرانسه نسبت به اسلام آشکارتر شود.

 

نفرت و انزجارطلبی ضد اسلام در فرانسه همچنان ادامه دارد و این مسئله در اظهارات مسئولان فرانسه دیده می شود. به طوری که رئیس جمهوری فرانسه بارها در سخنان خود به اسلام و مسلمانان حمله کرده است.

 

فرانسه به بهانه دمکراسی محدودیت های مسلمانان را بیشتر کرده است، حتی گاهی برای زنان محجبه جریمه وضع کرده است و آنها را از داشتن حجاب در مکان های خصوصی منع کرده است. به همین دلیل می توان گفت که این کشور هیچ وقت نفرت خود را نسبت به مسلمانان پنهان نکرده است.

 

برهمین اساس، فرانسه با شعار حفاظت از سکولار، اقدامات تبعیض آمیز و نژاد پرستانه ضد مسلمانان را به یک سیاست قانونی همیشگی تبدیل کرده است.

 

 

کد خبر 985618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha