تبلیغ وقف مشارکتی و جمعی در دستور کار مسئولان فرهنگی و واقفان باشد

فاضلی گفت: وقف مشاركتي و جمعی، بهترين راه بهره مندي از حسنات وقف برای آحاد جامعه است که امیدواریم تبلیغ وقف مشارکتی در دستور کار مسئولان فرهنگی و واقفان باشد.

«محمدحسین فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد:  وقف مشارکتی گامی مهم برای سهمیم شدن آحاد مردم در وقف است که باید برای گسترش آن تلاش شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر افزود: افزایش وقف مشارکتی ضمن تاسیس موقوفه های جدید در هدایت موثر افراد در ایجاد وقف و کاهش آسیب اجتماعی موثر است و باید در این بخش تلاش کرد.

 

وی یادآور شد: با توجه به مشکلات اجتماعی، فقر، نیازمندان، امور دانش بنیان، کتابخوانی، رسانه، دانش آموزان و دانشجویان، طلاق و آسیب های اجتماعی، توجه به وقف خاص و مشارکتی که با مشارکت افراد مختلف باشد؛ نیاز اصلی و مهم جامعه ماست و در دیدار با امام جمعه و مسئولان بر این مهم تاکید شد.

فاضلی گفت: وقف مشاركتي بهترين راه بهره مندي از حسنات وقف برای آحاد جامعه است که امیدواریم تبلیغ وقف مشارکتی در دستور کار مسئولان فرهنگی و واقفان باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر بیان کرد: 822 موقوفه  در شهرستان بهشهر با نیت های مختلف به ثبت رسیده است که 95 درصد نیت موقوفات بهشهر، به تکریم و بزرگداشت و عزاداری سیدالشهدا اختصاص دارد و امیدواریم در حوزه های مختلف فرهنگی، درمانی و اقتصادی برای توسعه وقف خاص تلاش شود.

وی با اشاره به دیدار با امام جمعه بهشهر و رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر همزمان با دهه وقف یادآور شد: در این دیدارها هم  بر فرهنگ سازی ایجاد وقف‌های جمعی تاکید و اعلام شد تا با گسترش وقف، به اهداف مورد نظر که از جمله آن‌ها عملیاتی شدن شعار «همه واقف باشیم است»، برسیم.

کد خبر 985665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha