دستگیری ۳ گروه متخلف شکار پرندگان وحشی 

مطهره قریشی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت طی هفته گذشته حین گشت زنی در مناطق و عرصه های طبیعی ۳ گروه متخلف را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، «مطهره قریشی» گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت طی هفته گذشته حین گشت زنی در مناطق و عرصه های طبیعی ۳ گروه متخلف را دستگیر کردند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: یک گروه از متخلفین که اقدام به شکار ۲ قطعه پرنده جیرفتی (کَوَنزیل) کرده بودند با همکاری پاسگاه انتظامی منطقه رومرز دستگیر شدند.


وی بیان کرد: در این ماموریت از یک گروه یک قبضه اسلحه شکاری و از گروه دیگر نیز یک قطعه پرنده تیهو کشف و ضبط شد، گروه سوم خوشبختانه قبل از ارتکاب جرم در شکارگاه با یک قبضه اسلحه دستگیر شده و از صید و شکار غیرمجاز جلوگیری به عمل آمد.


قریشی ابراز کرد: مراتب پس از تشکیل سه پرونده مجزا برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت خاطرنشان کرد: پرنده اندمیک جیرفتی (کَوَنزیل) از گونه های حمایت شده و در معرض خطر انقراض بوده که جمعیت این پرنده به دلیل شکار بی رویه کاهش یافته است.


وی اظهار کرد: جریمه نقدی شکار غیر مجاز هر قطعه پرنده جیرفتی از سه میلیون ریال به 6 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.


قریشی در خاتمه ضمن درخواست از همشهریان، عنوان کرد: از همشهریان خواهشمندیم برای حفظ محیط زیست، جلوگیری از شکار بی‌رویه و انقراض نسل حیوانات نادر این حوزه، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گزارش دهند.

کد خبر 985672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha