۱۰ میلیارد ریال برای امور عمرانی بقاع متبرکه هزینه شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: طی یکسال گذشته، ۱۰ میلیارد ریال برای کارهای عمرانی بقاع متبرکه شیروان هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «سعید علیپور» روز پنج شنبه اول آبان ماه در جمع خبرنگاران شیروان اظهار داشت: برای کارهای عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان  به گستره ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شد که شاخص‌ترین آن بقعه امامزاده حمزه رضا(ع) واقع در شهر زیارت است.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان احداث تربت خانه امامزاه قلجق و محوطه سازی امامزاده غیبی را از دیگر اقدامات عمرانی بقاع متبرکه شهرستان عنوان کرد و افزود: امسال سه نیروگاه خورشیدی در این شهر احداث می شود که اینک قرارداد و خرید پنل انجام شده و تا دو ماهه آینده اجرایی می شود.

 

علیپور بیان کرد: در یکسال اخیر، هفت مورد وقف جدید با نیات بقاع، قرآن و اطعام و عزاداری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال ثبت و ۶۰ وقف نامه جدید نیز شناسایی شد.

 

وی تعداد کل رقبات این شهرستان را سه هزار و ۱۶۷ مورد و تعداد موقوفات را ۹۴۳ مورد برشمرد و خاطر نشان کرد: در بحث فعالیت های فرهنگی هزار بسته مواد غذایی، ۲۵۰ بسته کمک هزینه تحصیلی و ۳۰۰ بسته بهداشتی تاکنون در این شهرستان توزیع شده است.

 

 مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان تصریح کرد: ۹۸ جلد سند ثبتی برای موقوفات این شهرستان به گستره ۱۶۱ هزار و ۷۲۲ مترمربع در یک سال گذشته گرفته شد.

 

علیپور ادامه داد: همچنین در این مدت، ۸۰۷ رقبه تجدید اجاره و ۵۰ رقبه هم تنظیم سند شد.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 985740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha