حجم عبور سیلاب به سمت رودخانه خشک شیراز ۲ برابر می شود

اسکندرپور گفت: با تحقیقات انجام شده منابع طبیعی و شهرداری شیراز، کنترل سیلاب در بالا دست با انجام لوله گذاری در پایین دست در حال انجام دست و حجم عبور سیلاب به سمت رودخانه خشک شیراز ۲ برابر سال های قبل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (پنج شنبه 1 آبان) در آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری خط دوم انتقال آب دروازه قرآن به رودخانه خشک شیراز گفت: بر اساس مطالعات جامع سیلاب در حوزه آبخیز فارس 2 اقدام در حال انجام است که یکی از آنها احداث 6 بند در دروازه قرآن برای کنترل بخشی از سیلاب است.

شهردار شیراز افزود: شهرداری به موازات لوله ای که حدود 30 سال قبل برای کنترل سیلاب تعبیه شده در حال تعبیه لوله جدیدی به طول 2 هزار و 400 متر است که در سه مقطع انجام می شود و مقطع اول آن مسیر دروازه قرآن تا میدان «قرآن» (طاووس) را در بر می گیرد.

وی اضافه کند: با تحقیقات انجام شده منابع طبیعی و شهرداری شیراز، کنترل سیلاب در بالا دست با انجام لوله گذاری در پایین دست در حال انجام دست و حجم عبور سیلاب به سمت رودخانه خشک 2 برابر سال های قبل خواهد شد.

اسکندرپور تصریح کرد: این کار برای سال های طولانی دروازه قرآن را از سیلاب مصون نگه خواهد داشت و اقدام موثری برای وقوع سیل به شمار می رود.

شهردار شیراز با اشاره به حوزه آبخیز شهرک «سعدی» شیراز بیان کرد: این مشکل نیز باید حل شود زیرا در بالا دست شهرک «سعدی» حوزه گسترده ای داریم که به شهرک سعدی منتقل می شود و لوله های تعبیه شده فعلی این شهرک برای شرایط عادی و دوره کوتاه مدت است و باید در بالادست منابع طبیعی همان کاری که برای کنترل سیلاب دروازه قرآن با ایجاد بندها انجام داده است به انجام برساند تا آب با شدت کمتری به شهرک «سعدی» برسد.

کد خبر 985817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha