لزوم توجه به آبریز بالادست شهرک سعدی برای کنترل سیلاب شیراز

طهماسبی گفت: حوزه آبریز بالا دست خارج از شهر شیراز مانند شهرک سعدی اما رها شده و باید مدیریت شود تا مکمل اقدامات شهرداری شیراز در کنترل سیلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود طهماسبی»، امروز (پنج شنبه 1 آبان) در آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری خط دوم انتقال آب دروازه قرآن به رودخانه خشک شیراز گفت: سالانه اقدامات متعددی با هزینه زیادی در زمینه مدیریت سیلاب توسط شهرداری به انجام می رسد اما اقدامات طی یک سال قبل از نظر کمی و کیفی با تاکید شهردار شیراز کاملا متفاوت بوده است.

شهردار منطقه سه شیراز ادامه داد: لوله گذاری دفع آبهای سطحی بر اساس مطالعات مشاوران ذیصلاح در نقاط مختلف شیراز با صرف هزینه های صد ها میلیاردی انجام شده است.

وی اضافه کرد: در منطقه سه شهرداری شیراز علاوه بر احداث بند پاره سنگی دروازه قرآن که در سال قبل اجرا شد اجرای زیر خط رودخانه سعدی نیز انجام شد و کف برداری دیواره حوضچه دروازه قرآن نیز ظرفیت آبگیری را از 14 هزار متر مکعب به بیش از 50 هزار متر مکعب رساند.

 

طهماسبی بیان کرد: بیش از 15 کیلومتر لوله گذاری در سال گذشته در منطقه سه شیراز انجام شده است و تا پایان سال به بیش از 21 کیلومتر خواهد رسید و پروژه های لوله گذاری با بیش از یکصد میلیون تومان انجام شده است.

وی ادامه داد: حوزه آبریز بالا دست خارج از شهر شیراز مانند شهرک سعدی اما رها شده و باید مدیریت شود تا مکمل اقدامات شهرداری شیراز در کنترل سیلاب باشد.

شهردار منطقه سه شیراز با تشکر از استاندار فارس گفت: مهمترین حوزه آبریز شهر شیراز یعنی دروازه قرآن با پیگیری استاندار فارس و به همت منابع طبیعی به اجرا در آمده است.

اسکندرپور اعلام کرد: طول این پروژه از دروازه قرآن تا رودخانه خشک شیراز 2 هزار و 420 متر است اما میزان لوله گذاری انجام شده  4 هزار و 370 متر و در سه مقطع انجام شده است و 25 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

کد خبر 985834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha