اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام سد نرماب/ آغاز طرح زهکشی ۱۴ هزار هکتاری در گلستان

تقی زاده خامسی گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد نرماب استان گلستان در نظر گرفته شده و امیدواریم تا پایان دولت این سد به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قاسم تقی زاده خامسی» عصر امروز (پنجشنبه یکم آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 50 میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه قره سو آق قلا هزینه شده است و در سیل سال گذشته در کنترل سیلاب این رودخانه بسیار موثر بوده است.

 

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا  ادامه داد: امیدواریم در اعتبارات سال آینده بخش باقی مانده این رودخانه لایروبی شود و همچنین بخش های مختلف به ویژه بندهای انحرافی این رودخانه ایجاد کنیم.

 

تقی زاده خامسی بابیان اینکه سدنرماب مهمترین سد استان گلستان به شمار می رود، ابراز داشت: سند نرماب مهمترین سد کاربری در شرق استان برای آبرسانی به چندین شهر و مصارف کشاورزی است و برای این سد حدود 400 میلیارد تومان اعتبار امسال پیش بینی شده است و امیدواریم در این دولت بتوانیم سد نرماب را به بهره برداری برسانیم.

 

وی گفت: یکی از بزرگترین طرح های زهکشی در کشور زهکشی 14 هزار هکتاری اراضی شمال استان است که 92 میلیون یور از منابع بانک توسعه اسلامی تسهیلات برای اجرای این کار اختصاص یافته است.

کد خبر 985938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha