جمع آوری ۶ تن مواد غذایی فاسد از سطح بازار جیرفت

فرزانه برخوری گفت: در هفته گذشته بیش از ۶ تن مواد فاسد و تاریخ گذشته از سطح بازار جیرفت جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، «فرزانه برخوری» گفت: در هفته گذشته بیش از ۶ تن مواد فاسد و تاریخ گذشته از سطح بازار جیرفت کشف و جمع آوری شد.



رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت افزود: در این بازه زمانی از ۹۷۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، کلینیک ها و مطب های پزشکی توسط بازرسان بهداشت محیط با اولویت کنترل و قطع گردش ویروس کرونا بازرسی شد.


وی بیان کرد: در این بازرسی ها ۱۰۳ اخطاریه بهداشتی صادر شده و همچنین  ۱۱ صنف متخلف شامل ۲ واحد نانوایی، ۲ واحد سوپر مارکت، ۴ مکان عرضه قلیان و ۳ مرکز عرضه روغن خوراکی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

 
«اکبر اسفندیاری» در ادامه با اشاره به اجناس کشف شده، گفت: اجناس کشف شده شامل شیر، ماست، دوغ، کشک، تخمه آفتابگردان بسته بندی و بیش از ۳ هزار بطری نوشابه است.


مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت شهرستان جیرفت ابراز کرد: مواد لبنی معدوم شد و بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جیرفت به صورت سازماندهی شده در شیفت های صبح و عصر مشغول بازرسی از واحدهای صنفی هستند.


وی عنوان کرد: همشهریان فریب قیمت پایین برخی اجناس را نخورند و موادغذایی، لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده را از محل‌هایی که دارای مجوز بهداشتی هستند تهیه کرده و همچنین شهروندان هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضای آن‌ها دقت کنند.


اسفندیاری در خاتمه یادآور شد: خواهشمندیم شهروندان در صورت مشاهد اجناس تاریخ گذشته و تقلبی، شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۴۳۲۱۸۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۹۰ به مرکز بهداشت جیرفت اطلاع دهند.

کد خبر 986084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha