محکومیت خلیجی – اسلامی نسبت به اظهارات ضد اسلامی «مکرون»

اظهارات ضد اسلامی «امانوئل مکرون» بار دیگر جنجال آفرین شد و محکوم شدید جهان اسلام را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی اظهارات ضد اسلامی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کردند و این اظهارات را غیرمسئولانه و غیرقابل توجیه دانستند.

 

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات رئیس جمهوری فرانسه درباره اسلام و مسلمانان غیر مسئولانه است و گسترش فرهنگ نفرت و انزجارطلبی بین مردم را افزایش می دهد.

 

دراین بیانیه آمده است: این اظهارات قابل قبول نیست. این اظهارات در زمانی به ادامه انتشار تصاویر موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) فرامی خواند که باید تلاش ها به سمت تقویت مدارا و گفتگو بین فرهنگ ها و ادیان باشد.

 

شورای همکاری خلیج فارس از همه سران کشورهای جهان و اندیشمندان خواست تا مسئولیت بزرگی را که بر گردن دارند، بپذیرند و برای صلح و همزیستی به منظور جلوگیری از گفتمان نفرت و ایجاد کینه و تحقیر و توهین نسبت به ادیان تلاش کنند.

 

در همین حال، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای ارتباط دادن مسلمانان با تروریسم و انتشار تصاویر موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) در نمای برخی از ساختمان های فرانسه را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: ما حمله سازمان یافته به احساسات مسلمانان را محکوم می کنیم. فرانسه به شخصیت های اسلامی از جمله پیامبر اکرم(ص) حمله می کند تا به احساسات مسلمانان خدشه وارد کند.

 

این سازمان نسبت به گفتمان سیاسی رسمی برخی از مسئولان فرانسه ابراز تعجب کرد. این مسئولان به روابط فرانسه و جهان اسلام اهانت می کنند و به احساس نفرت به خاطر دستاوردهای سیاسی حزبی دامن می زنند.

 

سازمان همکاری اسلامی هرگونه توجیه برای اهانت به شخصیت های مذهبی ادیان مختلف با نام آزادی بیان را محکوم کرد و از دولت فرانسه خواست نسبت به سیاست های تبعیض آمیز که جوامع اسلامی را هدف قرار داده است، تجدید نظر کند.

 

امانوئل مکرون چهارشنبه گذشته در اظهارت مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) که متعلق به مجله فرانسوی شارلی ابدو است، چشم پوشی نمی کند. به همین دلیل  در طول روزهای اخیر شدت فشارها و حملات به سازمان های اسلامی در فرانسه افزایش یافته است.

 

این اظهارات مکرون واکنش گسترده ملت اسلامی را درپی داشت، به طوری که جهان عرب و اسلام به تحریم محصولات فرانسه فراخواندند.

 

برهمین اساس، اتحادیه انجمن های تعاونی در کویت(بزرگترین بازار در کویت) تصمیم گرفت تا همه محصولات فرنسه را پس از اهانت به پیامبر اکرم(ص) تحریم کند.

 

این موضع فرانسه اهانت مستقیم به جهان اسلام به شمار می آید، به همین دلیل، به نظر می رسد که برخی از کشورهای جهان اسلام تدابیر شدیدتری همچون فراخوانی سفیر و تحریم سیاسی را درپیش بگیرند.

 

 

 

 

کد خبر 986113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha