از سرگیری اقدامات پروژه احداث صحن الساقی

پرسنل بخش تعمیرات مهندسی آستان قدس عباسی اقدامات فاز دوم پروژه احداث صحن الساقی را پس از وقفه موقت به دلیل زیارت اربعین از سر گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، پرسنل بخش تعمیرات مهندسی آستان قدس عباسی اقدامات فاز دوم پروژه احداث صحن الساقی را پس از وقفه موقت به دلیل زیارت اربعین از سر گرفتند.

این بخش مکمل اقداماتی است که پیش از این در سمت چپ صحن الجود از داخل حرم مطهر آغاز گردیده است.

محمد مصطفی الطویل، مسئول واحد اقدامات ساختمانی بخش مذکور گفت: پس از آنکه همه اقدامات مربوط به صحن الجود که مساحت آن بیش از (1000) متر مربع است را به پایان رساندیم و این صحن در اربعین برای استفاده زائران به بهره برداری رسید و در کاهش ازدحام حاصل در باب القبله حرم مطهر سهیم بود، پرسنل ما با پایان زیارت اربعین اقدامات در صحن الساقی مشرف به باب القبله حرم مطهر عباسى را آغاز کردند. اکنون اقدامات زیرساختی صحن پایان یافته واقدامات جدید مربوط به سیم کشی برق، آب فاضلاب و سرویسهای بهداشتی و غیره نیز انجام شده است.

وی افزود: اقدامات کنونی شامل آماده سازی زمین و سنگفرش و نیز نرده کشی این فضا با طول 35 متر و ارتفاع دو متر برای جدا سازی آن از بازارهای مجاور و حفظ حریم آن انجام شد. بطوریکه به دو بخش تقسیم شده و از پایین با آجر سنگی به ارتفاع 60 سم و بخش فوقانی آن با حفاظ آهنین نقش دار به ارتفاع 140 سم بنا شد.

شایان ذکر است، این پروژه به منظور مشارکت در کاهش ازدحام جمعیت و افزایش گنجایش زائران به ویژه در زیارت های میلیونی است که حجم انبوه جمعیت بر انجام اعمال عبادتی و زیارت آنها در صورت عدم توانایی ورود به آستان قدس تاثیر گذار است. زیرا منطقه باب القبله یکی از مهمترین ورودى هايى است كه زائران حرم مطهر حضرت ابوالفضل عباس(علیه السلام) براى ورود به صحن مطهر انتخاب مى كنند.
 

کد خبر 986158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha