طرح ملی «کوچ» در مدارس صومعه‌سرا اجرا می‌شود

بالو گفت: طرح «ملی کوچ» به ۲ شیوه حضوری در مدارس و غیرحضوری از طریق اولیا در منازل اجرا می‌شود.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی اظهار کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی طرح ملی «کوچ» کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت نمادین در دبیرستان مهدیه صومعه‌سرا برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه طرح کوچ برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود افزود: این پروژه در راستای تحقق شعار «دانش آموز سالم، مدرسه سالم و جامعه سالم» در تمامی مقاطع تحصیلی به منظور کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: این طرح با توجه به شیوع بیماری کرونا و کم تحرکی دانش‌آموزان به‌خاطر شیوه غیرحضوری و مجازی آموزش اجرا می‌‌شود که هدف آن جلوگیری از چاقی دانش‌آموزان و تبعات و آثار منفی ناشی از اضافه وزن است.

 

بالو درخصوص چگونگی اجرای این طرح تصریح کرد: اجرای سنجش قد و وزن دانش‌آموزان در 2 مرحله صورت می‌گیرد که سنجش اولیه از 26 مهر همزمان با هفته تربیت بدنی آغاز شده و تا 15 آبان ادامه دارد که پس از ارائه مشاوره و راهنمایی به دانش‌آموزان، در اسفند ماه سنجش ثانویه انجام می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا بر همراهی و همکاری خانواده‌ها برای اجرای این طرح تاکید و بیان کرد: اجرای این طرح به 2 شیوه حضوری در مدارس و غیرحضوری از طریق اولیا در منازل انجام می‌شود لذا اجرای این طرح نیازمند مشارکت همه جانبه خانواده ها با مدارس است.

 

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در کنار وظیفه تعلیم و تربیت به سلامت جسمی دانش‌آموزان هم توجه دارد به همین خاطر فعالیت‌هاى ورزشى و سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌هاى آموزش و پرورش در دوران کرونا است.

 

کد خبر 986198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha