نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف کنیم

آیت‌الله حسن‌زاده با بیان اینکه باید از طریق وقف نیازهای جامعه را برطرف کنیم گفت: در جامعه‌ای که امروز شاهد خلأهای بسیاری هستیم لازم است که فرهنگ وقف بیشتر از گذشته توسعه یابد تا شاهد گسترش بیش از پیش فعالیت‌های عام‌المنفعه در جامعه باشیم.

«آیت‌الله ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: وقف یکی از مهم‌ترین انفاق‌های فی سبیل‌الله است، به این معنی که شخص اموالی که متعلق به خودش است را در راه خدا و برای مصارف عمومی خرج کند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه وقف در روایات به عنوان یک صدقه جاری عنوان شده است افزود: صدقه همیشه آثار خوبی برای فرد دارد، اما یک صدقه جاری حتی پس از مرگ سودش را برای فرد باقی می‌گذارد؛ ساختمان، کتاب، تجهیزات پزشکی و ... با استفاده یکباره از بین نمی‌روند و مردم می‌توانند سال‌ها از آنها بهره ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه باید از طریق وقف نیازهای جامعه را برطرف کنیم ادامه داد: در جامعه‌ای که امروز شاهد خلأهای بسیاری هستیم لازم است که فرهنگ وقف بیشتر از گذشته توسعه یابد، تا شاهد گسترش بیش از پیش فعالیت‌های عام‌المنفعه در جامعه باشیم.

 

آیت‌الله حسن‌زاده در پایان با بیان اینکه لازم است در بخش‌هایی که کمتر به آن توجه می‌شود در حوزه وقف برنامه‌ریزی کرد یاد آور شد: امروزه لازم است که در حوزه امنیت و نیروی انتظامی وقف‌هایی انجام شود این در حالی است که وقف بیمارستان، مدرسه و مسجد نیز از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.

 

کد خبر 986228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha