​کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند در حال جهاد است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دیدار با خانواده شهید محمد محمدی گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند در حال جهاد است و کسی که در این راه به شهادت می‌رسد از اولین مراتب شهداء است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در منزل شهید محمد محمدی ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهید آمر به معروف شهادت او را تبریک و تسلیت گفتند.

 

در ابتدای این دیدار جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جمع خانواده شهید محمدی گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند که جهاد ابواب مختلفی دارد و اولین باب آن امر به معروف و نهی از منکر است؛ یعنی کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند در حال جهاد است و کسی که در این راه به شهادت می‌رسد از اولین مراتب شهداء است.

 

وی افزود: تصویر این شهید بزرگوار هم از وجنات او خبر می‌دهد و در زمانی که روزانه چند صد نفر بر اثر کرونا می‌میرند و دیگر باب جهاد باز نیست، کسی در این فضا شهید می‌شود نشان دهنده اراده‌ای است که او برای پاک زیستن داشت و کسی که پاک زندگی می‌کند خداوند او را پاک می‌برد.

 

محبی در ادامه گفت: خداوند ان‌شاءالله این شهید بزرگوار را امام حسین علیه‌السلام محشور کند و باعث افتخار ماست که روحیه جهاد و امر به معروف زنده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید به وظایف خود در این رابطه عمل کند، تأکید کرد: چند سال قبل به صورت یک خانم اسیدپاشی کردند، چند سال گذشت و پس از اسیدپاشی روی صورت یک زن دیگر او گفت از گذشتی که نسبت به فرد اسیدپاش کرده پشیمان است، چون معلوم نیست که اگر گذشت نکرده بودم این اتفاق تکرار می‌شد.

 

در ادامه دیدار حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما افتخار می‌کنیم که جوانان ما آمر به معروف و ناهی از منکرند، کسانی که در راه خدا کار می‌کنند و در این راه شهید می‌شوند فقط خود خدا اجر اینها را می‌داند.

 

وی افزود: از طرف مجلس سلام داریم به همه بازماندگان شهید محمدی و بنده هم به نیابت از کمیسیون فرهنگی وظیفه دارم که خدمت شما تسلیت عرض کنم.

 

آقاتهرانی تأکید کرد: با سردار اشتری فرمانده ناجا تماس گرفتم و ایشان گفتند که عاملان شهادت را دستگیر کرده‌اند و فردا هم به مجلس می‌آیند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که همه ما در راه احیای دین تلاش کنیم و عمرمان را در این راه بگذاریم. من یادم هست که قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس وقتی نوشته شد که ما یک شهید امر به معروف و نهی از منکر داشتیم. این خون‌ها نظام و اسلام را زنده می‌کند و این کم نیست.

کد خبر 986275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha