دستور کوتاه شدن مدت زمان فعالیت های مذهبی در مساجد مالزی صادر شد

معاون سروزیر ایالت پنانگ مالزی به مساجد این ایالت دستور داد تا مدت زمان فعالیت های مذهبی خود را برای کنترل گسترش ویروس کرونا در میان نمازگزاران کوتاه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « malaymail»،معاون سروزیر ایالت پنانگ مالزی به مساجد این ایالت دستور داد تا مدت زمان فعالیت های مذهبی خود را برای کنترل گسترش ویروس کرونا در میان نمازگزاران کوتاه کنند.

 

«احمد زکی الدین عبدالرحمن» در این باره گفت: دولت ایالتی در حال بررسی فرآیندهای استاندارد عملیاتی (SOP) مربوط به حضور در مساجد است.

 

وی افزود: ما می توانیم با كوتاه كردن یا ساده كردن فعالیت هایی که در مساجد انجام می شود زمان مجاز برای فعالیت های مذهبی را كاهش دهیم تا از شیوع ویروس کرونا در میان نمازگزاران جلوگیری شود.

 

معاون سروزیر ایالت پنانگ مالزی گفت: در این ایالت نیازی به بستن مساجد نیست مگر در مناطقی که کرونا در آنها شیوع بیشتری دارد و دستور کنترل تردد صادر شده است.

 

​​عبدالرحمن که همچنین رئیس کمیته توسعه صنعتی ، امور اسلامی و روابط جامعه پنانگ نیز هست قبلاً اعلام کرده بود که اداره «Zakat Pulau Pinang » کمک های اضافی به ارزش 3.015 میلیون «رینگیت» (واحد پول مالزی)  در میان معلمانی که در برنامه کنترل شیوع ویروس کرونا شرکت دارند توزیع کرده است.

 

شورای فتوای ملی مالزی چندی پیش نشستی را برای بررسی «فرآیندهای عملیاتی استاندارد» در مساجد در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تشکیل داد.

 

«ذوالکفلی محمد البکری»،وزیر امور مذهبی مالزی با اعلام این خبر گفت: شورای فتوای ملی مالزی نظرات گروه های مختلف بهداشتی و مذهبی را در این باره جویا شد.

 

 وی افزود: فرآیندهای عملیاتی استاندارد نه تنها در مناطق قرمز بلکه در همه مناطق مالزی اجرایی خواهد شد.

 

 این در حالی است که درهای مساجد مالزی پس از گذشت چند ماه از زمان آغاز شیوع کرونا به روی نمازگزاران باز شده بود.

کد خبر 986286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha