کارگاه آموزشی «۲۰ سال مشارکت زنان آفریقایی در صلح و امنیت» برگزار شد

​کارگاه آموزشی «۲۰ سال مشارکت زنان آفریقایی در صلح و امنیت: چشم‌اندازهای جامعه مدنی برای زنان» با شرکت شخصیت‌های فرهنگی از کشورهای مختلف قاره آفریقا در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این کارگاه مجازی، سخنرانان مختلف به ویژه سلمان رستمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی، مطالب و دیدگاه‌های خود را در مسیر پیشرفت و بیان چالش‌های موجود و همچنین، ترسیم مسیر جدید برای پیشرفت‌های آینده بیان کردند.

افراد مختلفی از کشورهای مختلف سطح قاره آفریقا و سازمان‌های مرتبط با امور زنان از سایر کشورهای جهان در این کارگاه شرگت کرده بودند و در حدود 20 سخنران در 5 ساعت به بیان دیدگاه‌های خود برای 200 شرکت کننده در کارگاه آموزشی پرداختند.

عمده موضوعات مورد بحث در این کارگاه عبارتند از پیشگیری و حفاظت از حقوق زنان، میانجگری، صلح و بازسازی، سازش و صلح پس از جنگ.

این کارگاه به طور مشترک توسط بخش علوم و نوآوری اتحادیه آفریقا، شورای تحقیقات علوم انسانی، انستیتوی مطالعات زنان آفریقای جنوبی، مرکز صلح بین المللی زنان، FAS، مرکز رهبری آفریقا، مؤسسه مطالعات امنیتی، آموزش صلح و ACCORD برگزار شد.

کد خبر 986367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha