دانشگاه فنی و حرفه‌ای رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد

صالح عمران ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور را هدف و رسالت عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مأموریت گرا عنوان کرد وگفت: رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «ابراهیم صالح عمران» در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی دارای ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده در سراسر کشور است  گفت:این دانشگاه در سطح کشور جمعیت ۱۵۰ هزار دانشجو را شامل می‌شود.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از تحصیل ۸۰ درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌ای کارشناسی خبردادوافزود: دود ۱۰۰ هزار دانشجو نیز در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال ثبت نام هستند که با حضور این دانشجویان تعداد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

 

وی  با اشاره به قدمت  دانشگاه فنی و حرفه‌ای قدمت اظهار داشت: یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان آموزش عالی کشور برای انتقال مهارت بوده و جز دانشگاه‌های مأموریت گرا برای مهارت آموزی و کمک برای ایجاد اشتغال و تولید به شمار می‌رود.

 

صالحی عمران افزود: در این دانشگاه سعی داریم تا دانشجویانی را تربیت کنیم که بتوانند سریع‌تر وارد بازار کار شوند و در رشد اقتصادی کشور نقش داشته باشند چرا که امروز یکی از مشکلات و دغدغه‌های کشور، موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی محسوب می‌شود و اگر چنانچه رشته‌های مهارتی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دادیم کمتر با این چالش روبرو بودیم.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور را از هدف و رسالت عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای که یک دانشگاه مأموریت گرا، محسوب می‌شود،  عنوان کردوافزود: رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد از سوی دیگر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی آموزش داده می‌شود لذا فارغ‌التحصیلان قبل از بازار کار مهارت‌ها را آموخته و در نتیجه شانس بیشتری برای اشتغال دارند.

 

وی با تأکید براینکه توسعه رشته‌ها بر حسب نیاز به مهارت و اشتغال همان استان تعیین می‌شود تا بتوانیم کاربردی‌ترین حالت آموزش‌ها را شاهد باشیم ادامه داد: فارغ التحصیلان این دانشگاه عمدتاً جذب اشتغال می‌شوند و به صورت میانگین شاهد اشتغال ۶۳ درصد از دانشجویان در سراسر کشور بوده‌ایم که آمار اشتغال مناسبی در قیاس با دیگر دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

 

کد خبر 986406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha