​اوج فشار و خفقان در دوران امام حسن عسگری(ع)/ لزوم بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج)

حجت الاسلام ولی نژاد به اوج فشار و خفقان در دوران امام حسن عسگری(ع) اشاره کرد و گفت: خانواده امام حسن عسگری(علیه السلام) دوران سختی را گذراندند.

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دوران زندگی امام حسن عسگری(علیه السلام) بسیار متفاوت بود، در آن دوران بسیاری از افراد می دانستند آن کسی که برای حکومت جهانی معرفی می شود از این خانواده خواهد بود لذا به خاندان امام حسن عسگری(علیه السلام) فشار آوردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: در آن زمان امام حسن عسگری(علیه السلام) تحت تعقیب بیشتری قرار گرفت و به همین دلیل در پادگان و یا محیط نظامی نگهداری می شد و فشارها آنقدر زیاد بود که حتی در روایات آمده مادر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ده ها اسم داشت تا از سوی دشمن شناسایی نشود.

 

وی یادآور شد: در آن زمان دشمنان تصور می کردند اگر فرزند امام حسن عسگری(علیه السلام) متولد شود در همین مقطع حکومت جهانی را تشکیل خواهد داد لذا فشار آوردند تا چنین فرزندی متولد نشود و یا کشته شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: خفقان در دوران امام حسن عسگری(علیه السلام) آنقدر زیاد بود که این دوران را به دوران حضرت موسی(علیه السلام) تشبیه می کنند چراکه در این دوران نیز فرزندان پسر از این خانواده را می کشتند تا آن وعده الهی محقق نشود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: خانواده امام حسن عسگری(علیه السلام) دوران سختی را گذراندند اما به لطف خداوند در این دوران سخت امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) به دنیا آمد و بعد از شهادت پدر، امام دوازدهم شد و امروز همه ما منتظر ظهور آن حضرت هستیم.

 

وی با بیان اینکه با در حکومت جهانی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دنیای همراه با رأفت، دلسوزی، دستگیری، عدالت و مهربانی رقم خواهد خورد، تأکید کرد: در حکومت جهانی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشریت لذت عدالت و حکومت عادلانه را می چشد و آرامش را لمس می کند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد متذکر شد: امروز همه ما موظف هستیم برای برپایی حکومت امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) کوشش و مجاهدت کنیم و برای ظهور آن حضرت بسترسازی کنیم نه اینکه صرفاً بنشینیم و دعا کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تأکید کرد: یاران امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) باید برای ظهور آن حضرت و تشکیل حکومت جهانی بایستند و قیام کنند.

 

وی با اشاره به برنامه های سالروز شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) گفت: در استان گلستان به دلیل شیوع کرونا اجرای برنامه ها و برگزاری مراسم جشن و عزاداری در مناسبت ها همراه با دستورالعمل های ستاد کرونا اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا اجرای برنامه ها با محدودیت هایی همراه است اما هیئت های مذهبی با حفظ دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در ایام شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) نسبت به اجرای مراسم اقدام کردند.

 

کد خبر 986456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha