دوره آموزش مجازی «خانواده و فضای‌ مجازی» در خراسان جنوبی برگزار شد

براتی از برگزاری دوره آموزش مجازی «خانواده و فضای‌مجازی» با حضور اساتید کشوری در استان خراسان جنوبی خبر داد.

«محمدرضا براتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: در دوره های رسانه‌ای معمولا سواد رسانه‌ای مهمترین محور محتواها قرار می‌گیرد؛ در سواد رسانه‌ای بیشتر با بینش‌ها مواجه و درگیر هستیم.

 

معاون آموزش و سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در سواد رسانه‌‌ای نگاه واقع‌بینانه وجود دارد که مزایا و معایب با هم دیده می‌شود، افزود: در نگاه بدبینانه و خوشبینانه مخاطب منفعل وجود دارد، اما در نگاه واقع‌بینانه مخاطب فعال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نگاه بدبینانه نگاه قرنطینه کردن دارد، گفت: نگاه بدبینانه، رسانه و فضای مجازی را بد و قبیح می‌داند و خروجی آن یک حالت ترس از رسانه و فضای مجازی بوجود می‌آورد و در نگاه خوش‌بینانه یک نگاه آزاد و بدون حد و حصر وجود دارد.

 

براتی با اشاره به اینکه نباید به فضای‌ مجازی نگاه صفر و صدی داشته باشیم، عنوان کرد: خیلی وقت‌ها جا انداختند که شبکه ملی اطلاعات، یعنی قطع شدن اینترنت که اصلا اینگونه نیست، اینترنت یک بخشی از شبکه ملی اطلاعات است.

 

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از حکمرانی سایبری در شبکه ملی اطلاعات نام برد و افزود: آسیب‌های جدی از طریق اینترنت کنونی کشور دیده‌ایم؛ از فتنه های گوناگونی که در کشور رخ داده تا حملات تروریستی گروه‌هایی مانند داعش که در چند سال گذشته داشتیم.

 

براتی ادامه داد: طراحی، جذب نیرو، استحاله‌ی فرهنگی و فکری از این فضا صورت می‌گیرد.

 

وی به جنگ اطلاعاتی دشمن اشاره کرد و گفت: وقتی اطلاعات و داده‌های کاربران را سرقت می‌برند، پس از داده‌کاوی، ذائقه سازی می‌کنند.

کد خبر 986554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha