شهادت امام عسکری (ع) و آغاز غیبت امام زمان (عج) برای شیعیان جانکاه است

حجت الاسلام آیت اللهی گفت: شهادت امام عسکری (ع) از یک سو و آغاز دوران غیبت خورشید عالم از سوی دیگر، کمر شکن ترین داغ شیعیان بوده است.

حجت الاسلام «سید علی آیت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: در بین ایام غم و اندوه اهل بیت پیامبر (ص)، روزهای تلخ و جانکاهی وجود دارد ولی شاید هیچ‌کدام به تلخی و جانکاهی شهادت امام عسکری (ع) نباشد.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: اگرچه شهادت غریبانه مادر این خاندان، دل را ماتم سرا می‌کند ولی آنان که این داغ را دیدند، دل خوش به حضور امیرالمومنین (ع) و میوه های باغ فاطمه (س) بودند.

 

وی با اشاره به اینکه اگرچه شهادت مولای عدالت، جهان را تیره کرد ولی وجود 2 سرور جوانان بهشت در میان امت، تسکینی بر این داغ بود، عنوان کرد: اگر شیعیان، پاره های جگر امام مجتبی (ع)، آنها را آتش زد ولی نگاه به سالار شهیدان، آنان را آرام می‌کرد و اگر در کربلا همه گل‌های باغ رسالت را سر بریدند ولی چهره زین العابدین (ع)، تسکینی بر داغ دل حضرت زینب (س) بود.

 

حجت الاسلام آیت اللهی با اشاره به اینکه قصه شهادت امامان ما و تسکین این درد با طلوع امام بعد، تا امام عسکری (ع) جریان داشت، خاطرنشان کرد:  اما شهادت امام عسکری (ع) از یک سو و آغاز دوران غیبت خورشید عالم از سوی دیگر، این داغ را کمر شکن ترین داغ شیعه کرده و فردا آغاز یک هزار و 182 ساله شدن این فراق است.

کد خبر 986569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha