تداوم ضعف زیرساخت‌های اینترنتی در برخی نقاط کشور

احمدی سنگری با بیان اینکه مشکل ضعف اینترنت هنوز در برخی نقاط کشور حل نشده است گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده زیرساخت‌های اینترنت در برخی نقاط کشور همچنان با ضعف‌هایی مواجه است.

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تأکید بر اینکه با وجود تمام تلاش‌های انجام شده زیرساخت‌های اینترنت و مخابرات در برخی نقاط کشور همچنان با ضعف‌هایی مواجه است اظهارداشت: مجلس به کمک وزارتخانه‌های ذیربط تلاش می‌کند این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس در تشریح طرح دو فوریتی «خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند» که اعلام شده به زودی در صحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد هم توضیحاتی ارائه کرد و افزود: طرح مذکور را برخی از نمایندگان پیشنهاد کرده‌اند که البته اجرای آن نیازمند تأمین بودجه و اختصاص ردیف اعتباری است.

احمدی سنگری با بیان اینکه دولت اعلام کرده که در این زمینه بودجه‌ای ندارد و برای اجرای برنامه‌هایش با مشکلات اعتباری سختی مواجه است تصریح کرد: برای حل مشکل دانش‌آموزان محروم جهت استفاده از آموزش‌های سامانه شاد که تبلت و گوشی اندروید در اختیار ندارند می‌توانیم از ظرفیت خیران و جامعه نیکوکاران استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حس نوع‌دوستی و مشارکت همه‌جانبه خیران برای کمک به قشرهای محروم جامعه همواره در کشورمان وجود داشته و صحنه‌های بی‌نظیر آن در رزمایش مواسات هم دیده شد عنوان کرد: در حال حاضر در دولت و در مجلس منابعی که باید برای خرید گوشی و تبلت دانش‌آموزان محروم اختصاص داده شود، مشخص نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه اگر طرحی مبنی بر حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در صحن مجلس ارائه شود بدون شک نمایندگان به آن رأی می‌دهند بیان داشت: مجلس یازدهم که رویکردش انقلابی است از هر فرصتی و از هر راهکاری استفاده می‌کند تا مشکلات به وجود آمده مردم را حل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شیوع ویروس کرونا و چالش‌هایی که به سبب آن برای مردم به ویژه دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه رخ داده را مورد اشاره قرار داد و افزود: در ابتدای شروع آموزش‌های آن‌لاین و استفاده از سامانه شاد در کشور مشکلات زیادی برای خانواده‌ها، اولیاء مدارس و دانش‌آموزان به وجود آمد.

وی وجود نقص‌هایی در زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به ویژه در شهرستان‌ها و روستاها را از جمله موانع گسترش آموزش‌‌های مجازی در دوران شیوع کرونا اعلام کرد و گفت: همه ما به این امر واقف بودیم که حذف کلاس‌های حضوری ممکن است مشکلات زیادی را به بار بیاورد اما برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان باید این کار انجام می‌شد.

احمدی سنگری استمرار فرآیند آموزش در بستر سامانه شاد را تجربه‌ای جدید در کشورمان خواند و با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت مشکلات زیرساختی اینترنت در تمام نقاط به شکل کامل حل و فصل شده است ابراز داشت: با پیگیری‌هایی که در جهت نصب دکل و تقویت آنتن‌دهی انجام دادیم بخشی از اختلالات اینترنت و کندی آن رفع شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس عدم وجود زیرساخت اینترنت در برخی از مدارس استان گیلان و نبود اینترنت در این فضاهای آموزشی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: رایزنی‌های زیادی با وزیر ارتباطات انجام دادیم و حتی برای اعطاء سهمیه‌های اینترنت رایگان به برخی از مدارس هم تلاش‌های فراوانی انجام شد که در مجموع موفقیت‌آمیز بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به اعتقاد وی و با وجود تمام اقداماتی که انجام شده همچنان با مشکل ضعف زیرساخت‌های اینترنت در برخی نقاط کشور مواجه هستیم اظهار کرد: بدون شک مشکلات و چالش‌ها در صورت مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌های مختلف و تعامل قوای مجریه و مقننه زودتر برطرف می‌شوند.

احمدی سنگری از پیگیری‌هایی که توسط وی برای حل اختلالات اینترنت در برخی نقاط شهرستان رشت و استان گیلان انجام شده است هم سخن گفت و خاطرنشان کرد: شیوع کرونا همه ما را غافلگیر کرد اما با تمام این اوضاع و احوالات توانستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که روند آموزش در کشور مختل نشود و این را مدیون فرهنگیان ایثارگر هستیم.

کد خبر 986575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha