بشردوستان جمعیت هلال احمر، آمران سلامت در خوزستان می‌شوند

خدادادی از اجرای طرح آمران سلامت توسط بشردوستان جمعیت هلال احمر در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» عصر امروز (یکشنبه ۴ آبان) در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح آمران سلامت در سراسر استان خوزستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا به یکی از بزرگترین دغدغه‌های حال حاضر کشور و استان‌مان تبدیل شده و شاهد وضعیت قرمز در تمامی نقاط استان هستیم، در راستای لبیک به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تلاش مضاعف، ابتکارات جدید و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای کنترل ویروس کرونا، طرح آمران سلامت توسط هلال احمر اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مواجهه با کووید ۱۹ و همچنین توسعه آموزش‌های همگانی اجرا می‌شود.

 

وی در تشریح این طرح عنوان کرد: در این طرح اعضای داوطلب بشردوست جمعیت هلال احمر در قالب تیم های سحاب و سحر با برپایی ایستگاه‌های موقت در سطح شهرها به ویژه اماکن پرتردد به ارائه خدمت می‌پردازند.

 

خدادادی تصریح کرد: راهنمایی لسانی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، توصیه به حفظ فاصله اجتماعی و امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شان و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از اهم وظایف آمران سلامت است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به سرعت انتقال کووید ۱۹و شرایط ویژه پاییزی برای مهار شیوع این ویروس و شکسته شدن زنجیره انتقال آن، نیازمند همدلی و مشارکت همگانی هستیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یاد آور شد: صدای شکسته شدن سیل‌بندهای مقابله با ویروس کرونا با سیر صعودی ابتلا ومرگ و میر ناشی از این پاندمی هشداری جدی برای روزهای سخت آینده خواهد بود و در صورت ادامه بی‌اعتنایی عده‌ای به استفاده از ماسک، شرکت در اجتماعات بزرگ، عدم رعایت فاصله اجتماعی و سایر دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان کنترل وضعیت را برای کادر درمان بسیار مشکل کرده و به دنبال آن احتمال بروز فاجعه‌های انسانی وجود دارد.

 

کد خبر 986621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha