پیکر شهید پوریعقوب پس از ۳۵ سال گمنامی تشیع و به خاک سپرده شد

شهید فرمان پوریعقوب جوان ۲۰ ساله ای از اهالی روستای شیخ محله بخش اسالم بود که امروز پیکر او پس از ۳۵ سال گمنامی و فراق به زادگاهش بازگشت و در آرامگاه ابدی خود به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، امروز (یکشنبه، ۴ آبان) مردم ولایتمدار و شهیدپرور تالش همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) میزبان شهیدی از کربلای ایران بودند که پس از ۳۵ سال گمنامی و فراق به زادگاهش بازگشته بود.

 

پیکر مطهر شهید والامقام دوران دفاع مقدس در میان استقبال بی نظیر مردم و مسئولان شهرستان تالش و بخش اسالم از مقابل سپاه ناحیه این شهرستان تا میدان امام علی(ع) تشیع و رهسپار زادگاهش روستای شیخ محله خرجگیل بخش اسالم شد.

 

اهالی روستا که از چند روز پیش کوچه‌ ها را آب و جارو کرده و مسیر حرکت  این یار عاشورایی امام زمان (عج) را گلباران کرده بودند، برایش حجله برپا و با سر دادن نوحه و مرثیه ‌خوانی در رثای شهدای کربلا، به استقبال این شهید والامقام دوران جنگ تحمیلی رفتند.

 

مردم شهید پرور تالش و اسالم و اهالی روستای خرجگیل و خانواده شهید پوریعقوب، پس از تشیع باشکوه این شهید والامقام را در گلزار شهدای روستا به خاک سپردند.

 

گفتنی است، شهید فرمان پوریعقوب متولد هفتم خرداد سال ۴۴ است که در ۲۳ بهمن ماه سال ۶۴ در سن ۲۰ سالگی در مناطق عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آسمان پرگشود.

 

پیکر این شهید والامقام به تازگی بعد از ۳۵ سال در مناطق عملیاتی شلمچه تفحص شد و به زادگاهش بازگشت.

 

چند روز پیش مسئولان شهرستان تالش با حضور در منزل خانواده شهید پوریعقوب با اعلام خبر شناسایی پیکر مطهر این شهید، به انتظار ۳۵ ساله مادر و پدر این شهید والامقام پایان دادند.

 

شب گذشته نیز آیین وداع با این شهید بزرگوار با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در تپه نورالشهدا(ع) تالش برگزار شد.

کد خبر 986623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha