اتمام بررسی طرح توزیع کالاهای اساسی در مجلس/ مردم از گرانی  کالاها گله‌مند هستند

کوچکی‌نژاد از اتمام بررسی طرح توزیع کالاهای اساسی در کمیسیون تخصصی مجلس خبر داد و گفت: مردم از گرانی اجناس و کالاهای اساسی شدیداً گله‌مند هستند.

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نوسانات قیمتی و آشفتگی در عرضه بسیاری از کالاها را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه مردم از گرانی کالاها گله‌مند هستند اظهار داشت: بررسی طرح توزیع کالاهای اساسی در کمیسیون تخصصی مجلس به اتمام رسیده و به زودی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اخیراً سؤالی از وزیر دادگستری کرده و خواستار پاسخ وی در مورد علل و عوامل نبود ثبات قیمتی در بازار و گرانی شدید کالاها و اقلام اساسی مردم شده است عنوان کرد: در همین راستا وزیر دادگستری عصر دوشنبه باید در مجلس حاضر شود و به این سؤال پاسخ دهد.

 

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه بخشی از ثبات بازار به دست سازمان تعزیرات حکومتی قرار داد سروسامان دادن به وضعیت موجود را توسط دستگاه‌های ذیربط خواستار شد و تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه کنترل بازار را برعهده دارد و باید با کسانی که تخلف می‌کنند برخورد کرده و آنان را مجازات کند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس فشارهای اقتصادی و معیشتی که به‌ویژه از ابتدای امسال بر روی زندگی بسیاری از اقشار جامعه و دهک‌های آسیب‌پذیر سایه افکنده است را متذکر شد و ابراز داشت: بخشی از مشکلات موجود در بازار و این نوسانات شدید قیمتی بدون شک متوجه وزارت صمت و عملکرد این دستگاه است.

 

وی این موضوع را که مدت زمان زیادی از آغاز به کار «علیرضا رزم‌حسینی» در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نگذشته است را نیز مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: مجلس یازدهم یکی از مهم‌ترین رویکردها و اهداف خود را رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قرار داده و برای این امر با جدیت تلاش می‌کند.

 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس بازرسی بازرسان صنعت و معدن و برخورد با تخلفات گران‌فروشی، احتکار و کم‌فروشی در بازار را امری بسیار حساس و حائز اهمیت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ما در یک تلاطم شدید اقتصادی هستیم و معتقدیم که باید همه دستگاه‌ها برای رفع معضلات پیش‌آمده وارد میدان شوند.

 

کوچکی‌نژاد همکاری مشترک وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی از یک سو و تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه را از سوی دیگر جهت برقراری ثبات در بازار لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: در این شرایط همه باید به کمک هم بیایند تا این آشفته‌بازاری که ایجاد شده به سامان برسد و مردم از زیر فشار بیرون بیایند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس گرانی شدید بسیاری از اقلام به ویژه کالاهای اساسی و تورم را موضوعی که به موجب آن مردم به شدت گله‌مند هستند اعلام کرد و بیان داشت: وزیر صمت به تازگی کار خود را در وزارتخانه شروع کرده و مشغول انجام کارها و برنامه‌های خود است و اقدامات خوبی هم انجام داده اما این تلاش‌ها کافی نیست.

 

وی سرعت گرفتن هر چه بیشتر برنامه‌های دولت برای رفع نوسانات قیمتی و اینکه مجلس تحقق این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند متذکر شد و خاطرنشان کرد: بررسی طرح توزیع کالاهای اساسی بین دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه نیز تقریباً در کمیسیون تخصصی تمام شده و انتظار داریم دوشنبه همین هفته برای تصویب نهایب به صحن علنی مجلس بیاید.

 

کد خبر 986680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha