اجرای جنگل کاری اقتصادی در سطح ۷۴۰ هکتار از اراضی شهرستان آبدانان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبدانان از اجرای جنگل کاری اقتصادی در سطح ۷۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

«سیدقدرت نوروزی فرد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با مشارکت مردم، بهره برداران و مرتعداران شهرستان آبدانان در پائیز و زمستان ۹۹ میزان ۷۴۰ هکتار جنگل کاری اقتصادی در مناطق مختلف شهرستان انجام می پذیرد.  

 

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته، امسال همزمان با شروع بارندگی های پائیزه در مناطق بیابانی بخش کلات مورموری تحت عناوین بیابان زدایی، زراعت چوب و کشت گیاهان دارویی در سطح ۶۷۰ هکتار عملیات نهال کاری و بذرکاری با مشارکت مردم  انجام می شود.

 

نوروزی فرد افزود: به منظور مقابله با پدیده ریزگردها تاکنون وسعت ۶۳۰ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با نهال های گرمسیری سازگار منطقه از جمله کنار و کهور و ... به جنگل دست کاشت تبدیل شده است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبدانان بیان کرد: توسعه جنگل کاری، جلوگیری از افزایش بیابان، کم شدن کانون‌های ریزگرد‌ها و.. از مهم ترین اهداف نهال کاری در شهرستان آبدانان بوده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حفاظت و صیانت از اراضی ملی به عنوان مهم‌ترین وظیفه سازمانی به شمار می‌آید به منظور حفاظت از این اراضی و پیشگیری از هرگونه تخریب و تصرف، گشت‌های پیاده و موتوری پیشگیرانه وحفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری جهت حفاظت از اراضی ملی برقرار است.

 

 گفتنی است، شهرستان آبدانان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی استان ایلام با ۵۵ هزار نفر جمعیت دارای ۱۲۰ هزار هکتار عرصه جنگلی است.

کد خبر 986692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha