ظهور خصوصی امام زمان(عج) در پرتو بندگی خدا است

استاد حوزه گفت: اگر کسی به حقیقت بنده خدا باشد امام زمان(عج) برای او ظهور خصوصی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «علی سرلک» شامگاه یک‌شنبه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: امامت و ولایت ائمه معصومین(ع) در عرض توحید الهی است.

وی افزود: گناه ابزار ابلیس برای دور کردن انسان از سیر الی الله است، تا زمانی که رد پای شیطان در قلب انسان باشد و توبه نکند ولایت خداوند و ائمه در قلب او قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام سرلک ادامه داد: اگر کسی بتواند خود را از گناه دور کند آن زمان قلب او آماده پذیرش ولی خدا می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی خدا را برای رسیدن به نفسانیات خود هزینه می‌کنند، عنوان کرد: داستان برخی از ما این است که گویا باید او بندگی ما را بکند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) آمدند که دست ما را در دست خدا بگذارند اما ما دست خود را می‌کشیم، اظهار کرد: وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند که ما از آنچه به عنوان غفلت و گناه به وجود آوردیم پشیمان شده و جبران کنیم.

حجت‌الاسلام سرلک با استناد به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه من هر روز به درگاه الهی استغفار می‌کنم، ابراز کرد: پیامبر الهی به عنوان یک معصوم همواره به درگاه الهی استغفار می‌کردند ما بندگان گناهکار به طور قطع باید از گناه توبه و استغفار داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر کسی به حقیقت بنده خدا باشد امام زمان(عج) برای او ظهور خصوصی می‌کنند.

وی با استناد به آیه قرآن مبنی بر اینکه حیات و ممات ما صاحب دارد، گفت: خداوند ما را برای بهشت آفریده و خواسته که ما خلیفه باشیم، متاسفانه ما بندگی نمی‌کنیم که خود را به جایگاهی که خدا تعیین کرده برسانیم.

حجت‌الاسلام سرلک با تاکید بر اینکه ظهور خصوصی از طریق زاویه پیدا کردن با گناه و معصیت ممکن است، عنوان کرد: اگر تعداد افرادی که ظهور خصوصی دارند زیاد شود ظهور اجتماعی هم رخ خواهد داد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در بندگی الهی باز است ما خود را به بی راهه زدیم، شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال بندگی خدا را کرد خداوند هم او را به همه نشان داد.

 

کد خبر 986718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha