برگزاری جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان گفت: جشن آغاز امامت حضرت مهدی (عج) با اجرای برنامه های متنوع در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم برگزار شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تبریک سالروز به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج)، گفت: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (عج) است، بلكه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: ما اعتقاد داریم که با ظهور مهدی موعود (عج)، اندیشه و عقول بشری از همیشه خلاق تر خواهد بود و صلح و امنیت کامل در مقیاس جهانی آن به وجود خواهد آمد و ما برای چنین دورانی باید تلاش کنیم تا جهان روز به روز به این عصر آرمانی نزدیک تر شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» هر سال به مناسبت سالروز آغاز به امامت رسیدن حضرت مهدی (عج) میزبان برنامه باشکوه جشن و سرور است، عنوان کرد: این برنامه همزمان شب گذشته و همزمان با این مناسبت در فضای باز مسجد «امام حسین (ع)» شهرستان جهرم برگزار شد.

 

گواهیان با اشاره به استقبال اعضای این کانون فرهنگی و هنری در این برنامه، اظهار کرد: مولودی خوانی و مدیحه سرایی «علیرضا عطایی» مداح اهل بیت (ع) و عضو کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» از جمله برنامه های این مناسبت بود.

 

وی با اشاره به اینکه  آیین جشن و سرور نهم ماه ربیع الاول به عنوان روز بیعت با امام حی یكی از مهمترین سنت های دینی است كه از دیرباز در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» مورد توجه قرار داشته است، خاطرنشان کرد: روز نهم ماه ربیع الاول بهترین زمان برای تبیین فرهنگ مهدویت و ترویج سبک زندگی آن حضرت در جامعه است كه باید از این فرصت با تدارک برنامه های معنوی و متنوع به بهترین نحو ممكن استفاده كرد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم با تاکید بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ انتظار در جامعه، تصریح کرد: معرفت افزایی، ایجاد انس به امام زمان (عج) و تبیین وظایف منتظران، مهمترین مولفه هایی هستند كه باید در جریان سازی فرهنگ مهدوی در جامعه، مورد توجه قرار گیرد.

 

خاطر نشان می شود، این برنامه در راستای طرح ملی «ایران قوی» برگزار شد.

کد خبر 986757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha