عدم سرویس به موقع آسانسورها حادثه آفرین است

قنبریان با ‍ هشدار درباره عدم سرویس و نگهداری آسانسور، گفت: رعایت استاندارد بستر تقویت سلامت جامعه است.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: استاندارد سازی و رعایت استاندارد ها بستر تقویت سلامت جامعه است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: رعایت اصول استاندارد و استاندارد سازی بستر تقویت تولید، اشتغال و بهبود و ضعیت اقتصادی جامعه است.

 

وی با اشاره به بی توجهی برخی از مالکان و بهره برداران در خصوص تعمیر و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه آسانسور، خاطرنشان کرد: کم توجهی به بازرسی به موقع آسانسور خطرآفرین و حادثه آفرین است.

 

قنبریان عنوان کرد: بیشتر حوادث آسانسورهای برقی، مربوط به عدم انجام سرویس و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه آسانسور‌ پس از اخذ تاییدیه استاندارد است.

 

وی افزود: حفظ شرایط ایمنی و عملکرد استاندارد آسانسور‌ منوط به انجام سرویس و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه است.

 

قنبریان ادامه داد: به منظور حصول اطمینان از عملکرد مناسب و ایمن آسانسور است و اگر سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالیانه برای آسانسورها، انجام نشود و حادثه ای برای استفاده کنندگان آسانسور اتفاق بیفتد، عواقب ناشی از حوادث، بر عهده مدیر یا مالک ساختمان می باشد.

 

وی بیان کرد: حداقل سالی یک بار باید بازرسی ادواری از پارامترهای ایمنی و عملکرد آسانسور‌ها با استفاده از شرکت های بازرسی مجاز و تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد، انجام شود.

 

مدیرکل استاندارد استان در ادامه اظهار کرد: از شهروندان و به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی در خواست می شود با توجه ویژه به این موضوع، با انعقاد قرار‌داد با شرکت‌های نصاب (تعمیر‌کاران مجاز)، سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور‌ را در دستور کار خود قرار دهند.

 

کد خبر 986874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha