اجرای طرح مهارت در مقابله با شیوع موج سوم کرونا

عباسی با اشاره به فعالیت ۶۰ گروه جهادی در حاشیه شهرها و روستاهای دورافتاده از اجرای طرح نذر مهارت در مقابله با شیوع موج سوم کرونا با هدف ارایه خدمات تاسیساتی مورد نیاز در منازل خبر داد.

آرمان عباسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اقدامات بسیج دانشگاه فنی حرفه ای در پیک سوم شیوع کرونا گفت: با توجه به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر بسیج نیروهای داوطلب و مردمی در موج سوم کرونا برای نقش آفرینی در مقابله با این بیماری مانند موج اول و ادامه این کار جهادی در ستاد مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای طرحی با عنوان نذر مهارت برنامه ریزی شد که با شعار لبیک یا امام اجرا می شود.

 

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای کشور خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه های فنی حرفه ای کشور با تشکیل گروه های هسته ای در قالب گروه های جهادی، تخصصی که در دانشگاه فنی حرفه ای وجود دارد، تلاش کرده تا با 60 گروه جهادی خواهران و برادران بتواند در مناطق حاشیه ای شهرها و روستاهای دورافتاده با استفاده از مهارت خود مرهمی بر مشکلات اقتصادی مردم باشد و بتواند نیاز به خدمات تاسیساتی فنی مورد نیاز در منازل را برطرف کند.

 

عباسی ادامه داد: در کنار این خدمت آموزش پروتکل های بهداشتی در مقابله با شیوع کرونا نیز در این مراکز ارایه می شود. این طرح در حاشیه تمام شهرهای استان های کشور اجرا می شود.

 

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای کشور اظهار کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای کشور در تمام استان ها با گروه های جهادی مربوطه فعال و زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح در استان های مختلف کشور آماده شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در کنار نذر مهارت ضد عفونی منازل نیز انجام می شود. همچنین در زمینه اشتغال آفرینی نیز گروه های خواهران بر روی آموزش اشتغال خانگی متمرکز هستند و از این راه تلاش می کنند تا با اشتغال خرد در منازل در زمینه کارآفرینی و اشتغال آفرینی موثر باشند. این طرح ها با هدف کوتاه ترین زمان ممکن برای بازدهی اقتصادی در مناطق حاشیه شهرها دنبال می شود.

 

عباسی در مورد توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در این مناطق اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط در سطح کشور به لحاظ قیمت و فراوانی موارد مورد نیاز برای ضد عفونی و همچنین استفاده از ماسک در شرایط مناسبی قرار دارد، هزینه و زمان لازم برای این امر را در زمینه های مورد نیاز دیگر مورد بهره برداری قرار داده ایم.

 

وی گفت: محوریت فعالیت بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای کشور بر فعالیت های مهارت محور است و تلاش می کنیم با خدمت رسانی مهارت محور اقدامات مورد نیاز را ارایه دهیم و در کنار این خدمت بسته های مومنانه نیز برای خانوارهای نیازمند در نظر گرفته شده است.

 

مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای کشور گفت: بسیج دانشگاه فنی حرفه ای کشور تلاش می کند تا در موج سوم مانند موج اول حماسه دیگری را با ولایت مداری خلق و بتوانند در زمینه آموزشی و خدماتی اقدامات مورد نیاز را ارایه کنند.

کد خبر 986889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha