توزیع واکسن آنفولانزا در بین گروه های پر خطر جهرم انجام شد

نیکوسیر گفت: تاکنون هزار و ۱۳۵ دوز واکسن آنفلوآنزا بین گروه های هدف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جهرم توزیع شده و برنامه ریزی برای تلقیح ۲ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن آنفولانزای دیگر نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «ابوالفضل نیکوسیر»، امروز (دوشنبه ۵ آبان)‌ در جمع خبرنگاران گفت: نخستین محموله واکسن آنفولانزا طی سه هفته گذشته تحویل این دانشگاه شده است و تاکنون هزار و ۱۳۵ دوز واکسن آنفو لانزا بین گروه های هدف تحت پوشش دانشگاه توزیع شده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن آنفولانزا دیگر نیز که برای گروههای هدف پیش‌بینی شده بود جهت تلقیح به گروه های هدف مهیا شده است. 

 

وی تصریح کرد: طی یک هفته گذشته تلقیح واکسن آنفلوآنزا (مرحله دوم) جهت هزار نفر از مادران باردار و کادر درمان، توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم  آغاز شده است.

 

نیکوسیر با اشاره به اینکه تامین و توزیع واکسن آنقلوآنزا در پاییز امسال با توجه به خطر تداخل و همزمانی این بیماری با پاندمی کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: تعداد کل واکسن های آنفلوآنزا تهیه شده در سال جاری که به صورت رایگان در اختیار گروه های آسیب پذیر قرار گرفته است به نسبت سال گذشته افزایش چند برابری داشته است. 

 

وی افزود: گروه‌های هدف که به صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا دریافت می‌کنند شامل مادران باردار، بیماران خاص نظیر گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به سرطان، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی، بیماران هموفیلی و بیماران  ام اس هستند. 

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی که در معرض مستقیم خطر ابتلا به بیماری کووید  هستند۱۹ هستند همانند (کارکنان بخش کرونای بیمارستان، کارکنان ای سی یو، کارکنان نمونه گیری درمانگاه، کارکنان معاونت بهداشتی) نیز مطابق سهمیه اختصاصی واکسن دریافت کرده اند. 

 

وی گفت: در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا به صورت آزاد و در دسترس عموم در داروخانه ها، منتظر اعلام  دستورالعمل وزارت بهداشت هستیم و بلافاصله پس از تحویل به مردم شریف اطلاع رسانی می شود. 

 

شایان ذکر است  متقاضیان و مشمولان گروه های هدف جهت دریافت واکسن نیاز به مراجعه به درمانگاه ها ندارند و از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با آنها تماس گرفته می شود.

 

بیماری آنفلوآنزای دارای سه تیپ A،B،C است و مجموعه‌ای از ویروس‌ها عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آنها هر سال در حال تغییر می باشد اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است.

 

کد خبر 986890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha