بستری  ۲۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های معین کهگیلویه و بویراحمد

یزدان پناه از بستری ۲۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های معین استان کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و گفت: از این تعداد، ۲۱ نفر در بخش آی سی یو و ۶ نفر تحت درمان با دستگاه رسیور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» امروز (۵ آبان ماه) در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر بهبود یافته کامل داشتیم، اظهار کرد: متاسفانه ۱۹۶ بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۷۲ نفر دارای بیماری بیماری زمینه ‌ای و ۲۴ نفر فاقد بیماری زمینه ‌ای بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هفت هزار و ۴۹ بیمار بستری و ۶ هزار و ۷۵۶ نفر از بیمارستان ترخیص شدند.

 

وی با بیان اینکه توازن نسبی بین بستری ها و ترخیص شده ها برقرار شده، یادآور شد: طی ۷۲ ساعت گذشته حدود ۴۵ نفر از بیماران بستری طی این سه روز کاهش یافته اند.

 

یزدان پناه از بستری ۲۹۳ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های معین استان کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و اظهار کرد: از این تعداد، ۲۱ نفر در بخش آی سی یو و 6 نفر تحت درمان با دستگاه رسیور هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درصد کشندگی این بیماری در استان را ۱/۶ و در کشور ۵/۷ درصد، میزان مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در ایران ۳۸/۷ و در استان ۲۷/۴ و میزان بروز بیماری در کشور ۶/۸ و در هزار نفر و در استان ۱۷/۳ در هزار نفر دانست.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نمونه کرونا گرفته شده، گفتت: شاخص نمونه گیری در کشور ۵/۶ و در استان ۵/۸ درصد است، ضمن اینکه شاخص مثبت بودن نمونه ها نیز در کشور ۱۲ درصد و در استان ۳۰ درصد است.

 

یزدان پناه گفت: بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، تنها استانی که پیک را پشت سر گذاشته کهگیلویه و بویراحمد بوده و تعداد بستری های استان نیز به صورت نسبی مطلوب گزارش می شود.

کد خبر 986953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha