محوریت ملت ایران در پدافند غیرعامل باید تعریف و جانمایی شود

رحمانی فضلی گفت: ملت ایران رکن اساسی قدرت ملی هستند و باید محوریت ملت ایران در پدافند غیرعامل تعریف و جانمایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسه شورای پدافند غیرعامل که امروز (دوشنبه ۵ آبان) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: هیچ کشوری نیست که بحث پدافند غیرعامل را نداشته باشد و روی آن کار نکند و در همه کشورها دفاع از حاکمیت، قدرت ملی، منافع ملی و امنیت اصل است.

 

وزیر کشور ادامه داد: ما هم به عنوان جزئی از حاکمیت های ملی و جهانی، وظیفه داریم کشورمان را در برابر هر نوع اقدام و عملی که منافع ملی ما را به خطر اندازد، مجهز کرده و مصون نگاه داریم و این امر باید در هر کاری، زمانی و موضوعی ملکه ذهن ما باشد.

 

وی عنوان کرد: ملت ایران رکن اساسی قدرت ملی هستند و باید محوریت ملت ایران در پدافند غیرعامل تعریف و جانمایی شود، به آنها مسئولیت داده شود و به عنوان فرهنگ عمومی ترویج شود.

 

رحمانی فضلی اضافه کرد: بحث دیگر هماهنگی و همکاری در همه بخش های حاکمیتی است، مدیریت بحران یکی از موضوعاتی است که جلوه های زیبایی از همکاری ها را در آن شاهد بودیم به طوری که در بحث بحران های طبیعی مانند زلزله و سیل که هرچند تلخ است هماهنگی هایی ایجاد می شود و ایثاری که همه نیروها به عمل می آورند دیدنی است.

 

وی اعلام کرد: بنابراین وظیفه دستگاه های اطلاع رسانی و آموزشی است که این موضوع (پدافند غیرعامل) را برای مردم عینی، واقعی و ملموس کنند و اینگونه می توانیم هماهنگی را در صحنه عمل بهتر داشته باشیم.

 

وزیر کشور خاطر نشان کرد: بحث پیش بینی و پیشگیری موضوع دیگری است و هیچ چیز را نباید در بحث پدافند غیرعامل کوچک شماریم و مسئله بعد جلوگیری از موازی کاری است.

 

وی یادآور شد: آموزش های تخصصی موضوع دیگری است که در حال انجام است و اگرچه دیر است ولی خوب پیش می رود و امیدواریم موفق شویم این بخش اعمال حاکمیت را که بر عهده ما است به خوبی انجام دهیم.

 

کد خبر 986954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha