ثبت و ضبط رپرتوارهای اقوام ایران درمستندهای جشنواره موسیقی نواحی ایران

دامون شش بلوکی با بیان اینکه شورای علمی جشنواره موسیقی نواحی با سفر به مناطق همه رپرتوارهای اقوام ایران را ثبت و ضبط می کنند،گفت:این مستندها در اینترنت بارگذاری می شود و به عنوان رفرنس در اختیار پژوهشگران و علاقمندان موسیقی نواحی قرار می گیرد.

به  گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با موضوع «دوبیتی خوانی» دهم تا سیزدهم آبان‌ماه  به دبیری «احمد صدری» در کرمان به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود، درباره  بخش پژوهش به عنوان بخش پر رنگ  سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و پخش آنلاین و آفلاین  این رویداد هنری و ضبط مستندهای جشنواره نواحی  با «دامون شش بلوکی» پژوهشگر موسیقی نواحی و عضو هیات علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به گفتگو نشسته ایم که ماحصل این گفتگو در زیر می آید:

 

 

اجراهای آنلاین سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران  چگونه پخش می شود؟

 اجراهای آنلاین از طریق صفحات مجازیِ جشنواره موسیقی نواحی در آپارات و اینستاگرام پخش می شود و همچنین در صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی ایران پخش می شود. امسال اجراهای جشنواره به صورت مستقیم از شبکه اینترنتی آپارات پخش می شود و همه می توانند مستقیم آنها را ببینند و اجراها در اینترنت بارگزاری می شود و افرادی هم که مستقیم نتوانستند ببینند در فرصت های بعدی اجراها را ببینند.

 

آیا در بخش آفلاین سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران مستند های جشنواره به نمایش در می آید؟

بخش آفلاین حاصل تعامل دکتر صدری  با بخش پژوهشی و شورای علمی  جشنواره موسیقی است که باعث می شود خروجی بسیار خوبی از جشنواره نواحی باقی بماند و به اضافه اینکه موضوعات تخصصی بررسی می شوند. در بخش آفلاین هیئت علمی جشنواره برای ساخت مستند به مناطق ایران سفر می کند و در مناطق مختلف ضبط هایی انجام می شود و این ضبط ها در اینترنت بارگزاری می شود.

آیا مستندهای ضبط شده  سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به لحاظ علمی قابل استناد هستند؟

مستندهای ضبط شده برای سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران این حسن را دارد که رفرنس بسیار خوبی از موسیقی مناطق ایران هم برای بخش دانشگاهی و هم برای علاقه مندان موسیقی اقوام  فراهم کرده است که در اینترنت قابل دسترسی هستند و جشنواره این امکان را بوجود آورد که همه رپرتوارهای مناطق با حوصله ثبت و ضبط شوند و در اختیار علاقمندان قرار بگیرند .

در بخش پژوهشی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران مقاله ای هم دارید؟

 بله در این بخش مقالاتی را از کشورهای ایران فرهنگی و کشورهای ترکیه، آذربایجان و گرجستان  دریافت کردیم.

 

آیا کتاب سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منتشر می شود؟

بله، مقالات ارسال شده برای سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت کتاب منتشر می شود.

 

مهمترین وِیژگی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران چیست؟

آوردن افراد متبحر و قوی در موسیقی که کمتر شناخته شده بودند  و  همچنین پرداختن به موسیقی مناطق خاص که کمتر معرفی شده بودند، اینها نیز حاصل تعامل دکتر صدری دبیر جشنواره با شورای علمی جشنواره  است که تک بعدی به موضوعات نگاه  نکردند و خرد جمعی را در تصمیم گیری ها لحاظ کردند.

کد خبر 986998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha