پدافند غیرعامل دستگاه اجرایی مهم تصمیم‌ساز و تاثیرگذار است

خجسته پور پدافند غیرعامل را نیازمند نگاه حاکمیتی دانست و گفت: پدافند غیرعامل نه یک دستگاه اجرایی ساده بلکه یک نهاد مهم تصمیم‌ساز و تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، «حبیب الله خجسته پور» در دیدار با سردار کائینی معاون طرح و برنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن بیان اینکه پدافندغیرعامل بستری مهم و پراهمیت در حفاظت از زیرساخت ها، دارائی ها، اماکن و مراکز حیاتی، حساس و مهم برای دستیابی به امنیت، اقتدار و پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه جامعه اسلامی محسوب می شودگفت: در سطح استان‌ها به واسطه قرار گیر پدافند غیرعامل در درون استانداری، این نگاه تقریباً حاکمیتی وجود دارد در نتیجه در درون استان‌ها شاهد برگزاری جدی مراسم و جلسات حوزه پدافند غیرعامل هستیم که توانسته موفقیت‌هایی را کسب کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان  با تأکیدبراینکه باید رفع موانع و توجه بیشتر به حوزه پدافند غیرعامل از مرکز کشور نیز انجام پذیرد تا شاهد شکوفایی بهتر این حوزه باشیم ادامه داد: تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با پدافند غیرعامل دیگر تاکید ما در استانداری سمنان محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: امروز به گونه‌ای با پدافند غیرعامل برخورد می‌شود که گویی یک سازمان اجرایی است در صورتی که پدافند غیرعامل به دلیل اهمیتش یک نوع نهاد بستر ساز و برنامه ریز محسوب می‌شود که دستگاه‌های اجرایی می‌بایست ملاحظات آن را در سطح کشور و استان اجرا کنند.

 

خجسته پور قدمت پدافند غیرعامل را به اندازه تاریخ بشر عنوان کردوافزود: اما ساختار اداری نویی را به خود گرفته که بعضاً شاهد برخی موازی کاری‌ها در آن هستیم و لازم است در ساز و کاری که برای پدافند غیرعامل ایجاد می‌شود، ساختار حاکمیتی پدافند غیرعامل نیز رعایت شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان بیان کرد: پدافند غیر عامل می‌تواند به عنوان یک نیاز ضروری و یک مقوله مستمر و دائمی و بنا بر تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و برنامه‌های رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمت رسانی و ایجاد بازدارندگی، ارتقای ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در بخش‌های مختلف عمومی و اجرایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه دراستان سمنان تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل پیگیری می‌شود اما در بدو ورود ما به این استان متوجه شدیم که با موانع و مشکلاتی در این حوزه روبرو هستیم که باید رفع شوند. از آنجا که حوزه پدافند غیرعامل دارای اهمیت است باید سعی کنیم تا در درون استان سمنان نیز این مهم را رفع کنیم.

 

خجسته پور با اشاره به اینکه در قالب پدافند غیرعامل زیستی در سطح استان سمنان کمیته‌های زیرمجموعه‌هایی ایجاد شده است و همچنین در زمینه مدیریت بحران نیز بحث دبیری نشست را با پدافند غیرعامل در نظر گرفتیم و این نمونه‌ای بی‌بدیل محسوب می‌شود، تاکید کرد: در سطح استان اقدامات خوبی برای حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان افزود: علی رغم قرارگیری استان سمنان در یک کریدور پر رفت و آمد و مهم کشور و همچنین موج‌هایی از بیماری کرونا که در رفت و آمد است در مجموع باید گفت مدیریت مقوله کرونا در سطح کلان استانی به خوبی صورت گرفته و به شهادت وزیر بهداشت این امر مثبت ارزیابی می‌شود.

 

کد خبر 987006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha