​بهره گیری از سنت وقف در راستای کاهش آسیب های اجتماعی/ انعقاد تفاهم نامه همکاری دادگستری گلستان با اوقاف

هاشمیان گفت: اشاعه سنت حسنه وقف در جامعه باعث کاهش معضلات اجتماعی می شود و نیات واقفان و خیران در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» عصر امروز(دوشنبه 5 آبان) در امضا تفاهم نامه همکاری بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اداره کل دادگستری و رئیس بسیج حقوقدانان استان گلستان اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای بهره گیری از ظرفیت های فضای فرهنگی و قرآنی در دو دستگاه اوقاف و امور خیریه و دادگستری گلستان به منظور ارتقای فرهنگ حقوق قضایی جامعه و ترویج فرهنگ وقف در نظر گرفته شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: وقف یکی از سنت هایی است که از رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) و ائمه اطهار(علیه السلام) به ما رسیده و در سنوات اخیر بزرگان و علمای کشور نیز به آن تأکید زیادی داشتند.

 

هاشمیان بیان کرد: اشاعه سنت حسنه وقف در جامعه باعث کاهش معضلات اجتماعی می شود و نیات واقفان و خیران در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

 

وی گفت: باید در مجموعه اوقاف و امور خیریه به نیات واقفان عمل کنیم و اجرای این نیات تاثیرگذاری زیادی در ثبت وقف های جدید دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه در طول سنوات اخیر وقف در آزادی زندانیان و اشتغال آنان بسیار تاثیرگذار بود، ابراز داشت: از سویی دیگر اوقاف یکی از نهادهای تاثیرگذار در ستاد اقتصادمقاومتی اشت و برای تحقق اقتصاد مقاومتی که دغدغه رهبر معظم انقلاب است نقش آفرین بود و با شیوع ویروس کرونا نیز به معیشت اقشار آسیب دیده و مردم محروم کمک های شایانی داشته است.

 

هاشمیان افزود: همچنین وقف در سال های اخیر باعث شده که برخی از کارگاه های راکد بتوانند به چرخه تولید بازگردند.

 

 

کد خبر 987008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha