امر به معروف و نهی از منکر زیربنای تمام واجبات الهی است

حجت الاسلام سرافراز، امر به معروف و نهی از منکر را زیربنای تمام واجبات الهی دانست و گفت: خیلی از مشکلات جامعه ناشی از نارضایتی مردم از فرایند کاری در ادارات است که این موضوع باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام«سجاد سرافراز» امروز(دوشنبه، ۵ آۤبان) در جلسه هم اندیشی که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن ولایت سپاه برگزار شد، به تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۳۷۲ اشاره کرد و گفت: پر رنگ تر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از آرزوهای حضرت امام خمینی(ره) بود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را زیربنای تمام واجبات الهی دانست و افزود: اگر در جامعه به امر به معروف و نهی از منکر عمل نشود، قطعا به سایر فرایض و واجبات الهی آسیب وارد می شود.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین رویکرد و وظیفه ای که ستاد امر به معروف و نهی از منکر دنبال می کند فرهنگ سازی و احیای این فریضه الهی است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط مربوط به موضوع و مطلب خاصی نیست.

 

حجت الاسلام سرافراز با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک معنای وسیع دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط در موضوعات مذهبی همچون عفاف و حجاب خلاصه شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به همه موضوعات اعم از فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی و ... مربوط است و مختص موضوع خاصی نیست.

 

وی افزود: در تمامی امور زشتی ها بدی هایی وجود دارد که باید در آن امور به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.

 

حجت الاسلام سرافراز گفت: نخبگان، گروه های مردم نهاد و جهادی در حوزه کاری خود نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

 

وی آموزش مردم در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهارکرد: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان افزود: یکی دیگر از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان پشتیبانی قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

 

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ظرفیت شورایی با این عنوان در ادارات بهره می برد، تصریح کرد: باید فضایی در ادارات فراهم شود که اربابان رجوع و کارکنان در دستگاه های مربوطه شان، امر به معروف و نهی از منکر شوند.

 

وی گفت: خیلی از مشکلات جامعه ناشی از نارضایتی مردم از فرایند کاری در ادارات است که این موضوع باید برطرف شود.

 

حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مچ گیری نیست،خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای دستگیری برای حل مسائل و مشکلات موجود است.

کد خبر 987042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha