استقرار کامل گمرک در مبادی ورودی و خروجی آبادان و خرمشهر

زمانی از استقرار کامل گمرک در گیت‌های ورودی و خروجی آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: با ابلاغ رئیس کل گمرکات کشور انجام تشریفات و عملیات ورود و خروج کالا توسط گمرک منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد.

«اسماعیل زمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به نشست مشترک امروز این سازمان با رئیس کل و معاون حقوقی گمرکات جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این نشست در راستای اجرایی شدن مصوبات استقرار گمرک کشور در گیت‌های خروجی آبادان و خرمشهر برگزار شد.

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: نشستی در دهم مهرماه سال جاری با حضور فرماندار ویژه، امام جمعه و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان گمرکات جمهوری اسلامی در محل فرمانداری ویژه آبادان برای استقرار کامل گمرک ایران در گیت‌های خروجی و تسهیل در تشریفات مبادی ورودی منطقه آزاد اروند برگزار و طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر و نیز کالا‌های مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی، از بدو ورود تا خروج تحت اختیار گمرک سازمان منطقه آزاد اروند قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: رئیس گمرکات جمهوری اسلامی ایران نیز در نشست امروز با عنایت به توافق صورت گرفته در راستای استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی آبادان و خرمشهر دستورات لازم را صادر کرد.

 

زمانی با بیان اینکه طبق ابلاغ رئیس کل گمرکات کشور از این پس تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر، کالاهای مصرفی در منطقه، ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی منطقه توسط گمرک منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد یاد آور شد: امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات ضمن تعامل گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند شاهد تسهیل در تشریفات ورود کالای مورد نیاز مردم منطقه و واحدهای صنعتی در اروند باشیم.

 

کد خبر 987060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha