کسانی که به رییس جمهور توهین کردند باید از مردم و وی عذرخواهی کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: کسانی که به رییس جمهور توهین کردند باید از وی و مردم عذرخواهی کنند چرا که مجلس جای توهین نیست.

 

«جبار کوچکی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: توهین در دین و آیین و اخلاق ما امری زشت و ناپسند است. نباید به شخص اول دولت یعنی رییس جمهور توهینی انجام می شد. این افراد اشتباه کردند و باید از رییس جمهور و مردم عذرخواهی کنند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه ما سوال، استیضاح و یا تذکر به رییس جمهور بدهیم و از ابزارهای نظارتی مان استفاده کنیم با اینکه بخواهیم موج سواری کنیم و به رییس جمهور توهین یا هتک حرمتی انجام دهیم، دو امر متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه مجلس جای گفت و گو، قانون گذاری و نظارت است، گفت: ما در مجلس باید پا به پای دولت باشیم و کمک کنیم که مملکت از این وضعیت بحرانی رها شود نه اینکه هر روز با سخن و گفتار خود حاشیه ای در مملکت ایجاد کنیم. اگر مجلس نتواند به وظایف خودش عمل کند که دیگر مجلس نیست.

 

وی ادامه داد: سوال، استیضاح و تذکر از وظایف نمایندگان است و نمایندگان نیز در راستای مطالبات عمومی مردم از این وظایف نظارتی خود استفاده می کنند. مقام معظم رهبری نیز در این رابطه مجلس را متوجه وظایف اش کردند. نمایندگان باید هوشیار باشند و مراقب باشند اگر از ابزارهای نظارتی شان استفاده کردند این امر بدون بی احترامی به دولت یا رییس جمهور باشد.

 

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در کشور نیاز به همدلی، همراهی و وحدت داریم و نباید سخنی را بگوییم که باعث ایجاد نگرانی در مردم و یا به نظام و انقلاب لطمه بزند.

کد خبر 987086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha