تظاهرات گسترده مسلمانان علیه اظهارات «مکرون» + عکس

هزاران نفر در کشورهای اسلامی و عربی تظاهرات گسترده ای را در محکومیت اظهارات توهین آمیز «امانوئل مکرون» نسبت به پیامبر اکرم(ص) برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، در پی اظهارات ضد اسلامی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، مردم کشورهای عربی و اسلامی در اعتراض به این اظهارات تظاهرات گسترده ای را به راه انداختند.

 

تظاهرکنندگان در کشورهای مختلف عربی و اسلامی با در دست داشتن پلاکاردهایی که عبارت های « من حضرت محمد(ص) را دوست دارم»، «جانم فدای تو یا محمد(ص)» نوشته شده بود، اظهارات مکرون و مسئولان فرانسه را محکوم کردند.

 

کشورهای عربی و اسلامی همچنین در اقدامی محصولات فرانسوی را تحریم کردند. اگرچه برخی از کشورها همچون امارات از این اقدام امتناع کرده اند.

 

امانوئل مکرون چهارشنبه گذشته در اظهارات مطبوعاتی اعلام کرد: کشورش از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) که متعلق به مجله فرانسوی شارلی ابدو است، چشم پوشی نمی کند. به همین دلیل در طول روزهای اخیر شدت فشارها و حملات به سازمان های اسلامی در فرانسه افزایش یافته است.

 

شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی هرگونه توجیه برای اهانت به شخصیت های مذهبی ادیان مختلف با نام آزادی بیان را محکوم کرد و از دولت فرانسه خواست نسبت به سیاست های تبعیض آمیز که جوامع اسلامی را هدف قرار داده است، تجدید نظر کند.

 

کد خبر 987117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha