۵۵درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نانبخش گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان آذربایجان غربی ۳۲۸۶۹۷۵ نفر میباشد که جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت، بیش از ۱۷۹۵۳۳۰ نفر را شامل میشود و به این ترتیب قریب به ۵۵% جمعیت استان را تحت پوشش دارد.

«نادر نانبخش»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، با اشاره به گرامیداشت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت با سیاست پرداخت بر اساس توان و استفاده بر اساس نیاز  به ارایه خدمات به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان می پردازد.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی افزود: در ابتدای طرح ارزیابی وسع نوعی برخورداری یکسان همه افراد را از یارانه دولتی را شاهد بودیم و این در حالی اتفاق می افتد که تکلیف قانونی، هدفمندی یارانه سلامت برای افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند و نیازمند استفاده از این یارانه میباشند تعیین گردیده است.

نانبخش ادامه داد: لذا با آزمون ارزیابی وسع برای 3 دهک اول بصورت رایگان دفترچه تعلق میگیرد و برای دهک 4 و 5 و 6 ارائه خدمات با 50 درصد تخفیف صورت میگیرد و در استان آذربایجان غربی تا پایان مهر ثبت نام بیمه شدگان بصورت اینترنتی و ارزیابی وسع براساس دهک های مشخص شده صورت گرفته که به تعداد 381427 نفر درخواست ارزیابی داشتند و از این افراد تعداد 371980(98%) نفر که دهک های آنها مشخص شده است و به تمام افرادی که نتیجه آزمون وسع مشخص شده و برا ی افرادی که دهک بندی آنها تعیین شده است پیامک ارسال شده و برای 371980 نفر دفترچه صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت با هدف توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت، دستیابی به پوشش فراگیر خدمات سلامت، دستیابی به پوشش عادلانه خدمات سلامت، کاهش سهم پرداخت ها از جیب مردم و بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تشکیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی  بیان کرد: در استان آذربایجان غربی براساس سرشماری سال 95 جمعیت استان 3286975 نفر میباشد که جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت، بیش از 1795330 نفر را شامل میشود و به این ترتیب قریب به 55% جمعیت استان که تحت پوشش بیمه سلامت میباشند و از خدمات درمانی این سازمان استفاده می کنند.

نانبخش افزود: در چهار گروه ( هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوندی، ام اس) به بیماران خاص تحت پوشش این سازمان خدمات ارائه میگردد که تعداد آن بالغ بر 3839 نفر میباشد.

کد خبر 987122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha