درخواست برای تشکیل کمیته بین المللی علیه «شارلی ابدو»

«شورای اسلامی شیوخ» به ریاست امام اعظم الازهر از طریق ویدئو کنفرانس جلسه ای اضطراری برگزار کرد و در مورد مسئله سیستماتیک اخیر هدف قرار دادن اسلام و پیامبر اکرم (ص) آن صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wam»، «شورای اسلامی شیوخ» به ریاست «دکتر احمد الطیب »،امام اعظم الازهر از طریق ویدئو کنفرانس جلسه ای اضطراری برگزار کرد و در مورد مسئله سیستماتیک اخیر هدف قرار دادن اسلام و پیامبر اکرم (ص) آن صحبت کرد.

 

شورای اسلامی شیوخ در این نشست بار دیگر اقداماتی مانند قتل معلم تاریخ فرانسوی را صرفنظر از هویت عاملان و یا انگیزه های آنها اقدامات تروریستی دانست.

 

این شورا همچنین استفاده از آزادی بیان به عنوان توجیه توهین به پیامبر گرامی اسلام را محكوم كرده و تاكید كرد كه آزادی بیان واقعی با مسئولیت اجتماعی خاصی همراه است كه حقوق دیگران را حفظ می كند و از دین به عنوان یک وسیله در سیاست استفاده نمی کند.

 

این شورا همچنین از مسلمانان در غرب خواست تا به ارزش های همزیستی ، شهروندی و برادری انسانی در کشورهای متبوع خود پایبند بمانند.

 

در این نشست همچنین از جوامع مسلمان خواسته شد تا به طور مثبت در جوامع بزرگ تر از خود ادغام شوند و درگیر تحریکات بیگانه هراسی نباشند که هدف آنها تحریف چهره اسلام است.

 

این شورا در نهایت از ایجاد یک کمیته حقوقی بین المللی برای تشکیل پرونده قضایی علیه مجله فرانسوی «شارلی ابدو» که کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام را چاپ کرده است صحبت کرد.

کد خبر 987267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha