تقریب و وحدت میان مذاهب در کردستان یک معروف است

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: تقریب و وحدت میان مذاهب و قومیت‌ها در استان کردستان یک معروف است و باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان(6 آبانماه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: امر به معروف دارای ملزوماتی است و باید در این فریضه الهی اخلاص وجود داشته باشد و فرد باید دارای تقوای الهی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تذکر به مسوولان در خفا و تشویق در جمع باید انجام گیرد و هر انتقادی که از کسی صورت می‌گیرد به تخریب یا فاش ساختن اصرار شخصی کسی منجر نشود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: در شرایط سخت کنونی اقتصادی و شیوع بیماری، باید معروف تکریم ارباب رجوع را اجرایی کنیم و احترام را در رفتار با اراب رجوع رعایت نماییم.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: تقریب و وحدت میان مذاهب و قومیت‌ها در استان کردستان یک معروف است و باید جدی گرفته شود.

 

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این جلسه عنوان کرد: باید با نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و تبیین و آموزش مردم در این زمینه همه مراقب هم باشیم.

 

حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم خود را در حکمرانی شریک می‌بینند، اعلام کرد: حکمرانی جدیدی که در دنیا شکل می‌گیرد به این سمت رفته است و بسیاری از دولت‌ها برای اجرای برنامه‌ها و رفتار خود در جامعه مشارکت‌های مردم را با اهداف خود به میان می‌کشند.

 

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر احیا نمی‌شود مگر اینکه کاملا به صورت علمی و تخصصی و تشکلی به آن نگاه کرد چراکه خروجی این فریضه منجر به حل بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد.

کد خبر 987281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha