۳۲۶ تشکل کارگری در لرستان فعالیت دارند

آشتاب با اشاره به جایگاه مهم تشکلات کارگری و کارفرمایی، گفت: هم اکنون ۳۲۶ تشکل کارگری در استان لرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی آشتاب» امروز(6 آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در لرستان فعالیت‌های خوبی برای توسعه و ارتقا تشکلات صنفی انجام شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فعالیت ۳۲۶ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان، افزود: خوشبختانه و در حال حاضر تشکل های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم سازی های کلان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه و تقویت فعالیت تشکل در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری، جلوگیری می‌کند.

 

آشتاب بیان کرد: با توجه به  اهمیت و نقش بسزایی که تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان شرکای اجتماعی در سالم سازی محیط‌های کارگری و ارتقای سطح بهره وری و به طور کلی در چرخه اقتصادی جامعه ایفا می‌کنند، تقویت و ترغیب و تشویق تشکلات از حیث کمی و کیفی از برنامه‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 

وی به ماده ۱۳۱ قانون کار با موضوع ایجاد تشکل های صنفی و اجرای آن در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده، کارگران مشمول قانون کار و کارفرمایان یک حرفه یا صنعت می‌توانند مبادرت به تشکیل انجمن‌های صنفی کنند.

 

آشتاب ادامه داد: به همت همکاران اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون تعداد ۲۷۴ تشکل کارگری و همچنین ۵۲ تشکل کارفرمایی در واحدهای اقتصادی استان تشکیل شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، اظهار کرد: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و دوره‌های آموزشی مختلف و به ویژه خود ترکیب مدیریتی تشکل‌ها در شش ماهه نخست سالجاری بیش از هزار نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه شده است.

کد خبر 987294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha