تفاهم نامه همکاری میان سازمان تربیت بدنی ارتش و فدراسیون ترای اتلون منعقد شد

تفاهم نامه ای مشترک میان سازمان تربیت بدنی ارتش و فدراسیون ترای اتلون جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش ، با هدف توسعه و ترویج رشته ورزش المپیکی ترای اتلون ( سه گانه ) «مهدی گودرزی »و «محسن حمیدی»، رئیس و دبیر این فدراسیون در سازمان تربیت بدنی ارتش حضور پیدا کردند. در این دیدار که در سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی و جمعی از مسئولین ورزش ارتش انجام شد، تفاهم نامه ای مشترک میان سازمان تربیت بدنی ارتش و فدراسیون ترای اتلون جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید .

در متن این تفاهم نامه به توسعه رشته کاربردی و  المپیکی ترای اتلون( سه گانه)در بین خانواده بزرگ ارتش در سراسر کشور، توجه به بحث مربیگری و آموزش در دانشگاه ها و آموزشگاه های کل ارتش و استفاده از ظرفیت های طرفین جهت ترویج این رشته در کل کشور تاکید شده است.

رشته ورزشي سه گانه يا تري اتلون يكي از رشته هاي المپيكي داراي طرفداران زياد در جهان است، اين رشته شامل ۱۵۰۰ متر شنا، ۴۰ كيلومتر دوچرخه سواري و ۱۰ كيلومتر دو صحرانوردي است كه به صورت متوالي و پي در پي انجام مي شود و از نظر كارشناسان يك رشته ورزشي سخت و طاقت فرسا در عين حال يك ورزش بسيار مفرح و پويا محسوب مي شود که برای نیروهای نظامی و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی آنان بسیار مفید و موثر می باشد .

گفتنی است اتحاديه بين المللي ورزش سه گانه با نام (ITU) در سال ۱۹۸۹ در فرانسه تاسيس شد و در آگوست همان سال نخستين رقابت هاي جهاني اين رشته برگزار شد و در حال حاضر بيش از 150 كشور عضو اين اتحاديه هستند. ورزش سه گانه در سال ۲۰۰۰ وارد المپيك شد.

 

کد خبر 987322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha