ایجاد عمران و آبادی با صرف بخشی از درآمد موقوفات در محل جغرافیایی

امیری گفت: صرف قسمتی از درآمد موقوفات شهرستان شیراز در محل جغرافیایی موقوفات باعث عمران و آبادانی منطقه و بهره مند شدن مردم از منافع حاصل از این موقوفات می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا امیری»، امروز (سه شنبه 6 آبان) در نشست رسیدگی به مسائل اراضی و موقوفات مناطق شهری و روستایی و محلات شیراز گفت: لازم است تا اداره کل اوقاف فارس با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای رفع مشکلات اراضی موقوفه همچون شهر صدرا و منطقه روستایی مانند «داریون» اقدام کند.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: سرمایه گذاری اوقاف در شهر صدرا در این حوزه نقش مطلوبی دارد و با اخذ مجوز لازم برای صرف قسمتی از درآمد موقوفات در محل جغرافیایی موقوفه باید اقدام شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب، قسمتی از موقوفات در محل خود وقوع املاک و اراضی موقوفه اجرای نیت شده برای عمران و آبادانی منطقه مصرف می شود و  مردم نیز از منافع حاصل از این موقوفات بهره‌مند خواهند شد.

خاطر نشان می شود، فرمانداری شیراز برای رسیدگی به مسائل اراضی و موقوفات مناطق شهری و روستایی و محلات شیراز، میزبان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، معاونان و مدیران نواحی 6 گانه اوقاف فارس بود و حجت‌الاسلام «سید عباس موسوی»، مدیر کل اوقاف فارس نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات استان، مشکلات موقوفات شهر صدرا و مناطق روستایی شهرستان شیراز پرداخت.

کد خبر 987345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha