آلبوم موسیقی یکی از شاگردان استاد شجریان رونمایی شد

آلبوم موسیقی» در آینه» به خوانندگی اشکان کمانگری و آهنگسازی حسین بهروزی نیا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی« در آینه» عصر امروز ششم آبان با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران حوزه هنری در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. این مراسم به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام مرکز موسیقی حوزه هنری و موسسه سوره سپهر هنر پخش شد.

 

آلبوم موسیقی «درآینه»  یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده  از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری است. خوانندگی این آلبوم توسط اشکان کمانگری که از شاگردان استاد شجریان بوده، صورت گرفته است. آهنگسازی  این آلبوم موسیقی بر عهده حسین بهروزی نیا بوده است.

 

در این مراسم میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، اشکان کمانگری خواننده، حسین بهروزی نیا آهنگساز و فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر ایران سخنرانی کردند.

 

«فریدون شهبازیان» در مورد آلبوم «در آینه» گفت: این آلبوم، اثر ارزنده‌ای است که زحمت زیادی برای آن کشیده شده است. حسین بهروزی‌نیا از نوازندگانی است که در عرصه نوازندگی عود از هنرمندان معتبر موسیقی ایران محسوب می شود. این آلبوم دارای اوج و فرودهایی است که من آن را دوست داشتم. از شعری به نام « آینه » که از اشعار نظامی است در این آلبوم استفاده شده است . به نظرم انتخاب خوبی بوده است. یک دیگر از نکات مثبت این اثر استفاده از اشعار محتشم کاشانی است.

 

بر اساس این گزارش، «حسین بهروزی نیا» در این مراسم با بیان اینکه آلبوم «در آینه» یک کار جمعی است، اظهار داشت: نوازندگان شهرستانی در این اثر همراه بودند، افرادی که فرصتی برای عرضه آثار خود نداشتند. بعضی از شرکتها نگاه مالی به موسیقی دارند . آلبوم ما استقبال زیادی از سوی آنها نشد . اشکان کمانگری با مرکز موسیقی حوزه هنری به توافق رسید و بدین ترتیب امروز این آلبوم رونمایی شد.

 

« میلا عرفان پور» مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با بیان اینکه اشکان کمانگری از تربیت شدگاتن استاد شجریان است، عنوان کرد: آهنگسازی « در آینه » با استاد بهروزی نیا بوده است که آهنگسازی لطیفی دارد. از سالها پیش کار ایشان را می شناسیم. استاد بهروزی نیا از اولین هنرمندانی هستند که در حوزه هنری همکاری و فعالیت داشتند. ایشان دنبال نام و نشان نبودن اما کارهایشان ماندگار است.

 

«اشکان کمانگری» دیگر سخنران این مراسم حفظ موسیقی سنتی را منوط به حفظ شان اساتید این حوزه دانست و افزود: باید قدردان و قدرشناس بزرگان خود باشیم. موسیقی که می شنویم نتیجه سالها تلاش، زحمت و عمری بوده که صرف شده است. در آلبوم « در آینه» افتخار داشتم که در کنار استاد بهروزی نیا باشم و ایشان از بنده حمایت کردند و به من لطف داشتند.

 

حسین بهروزی‌نیا آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده بربت، اشکان کمانگری خواننده، حمید بهروزی‌نیا نوازنده تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه، سعید مهر پیما نوازنده سنتور، بهنام معصومی نوازنده تمبک و سازهای کوبه‌ای، مصطفی موسوی نوازنده نی، نگار اعزازی نوازنده دف گروه نوازندگان آلبوم «درآینه» را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه ساره هاشم‌خانی گرافیک، مهدی فلاح خوشنویس، معین هاشمی‌نسب عکس، حمید خداپناهی ترجمه، کاوه صادقی آزاد ویراستار، محراب اللهیاری صدابردار، کامیار باتمانی میکس و مسترینگ، یاسر فلاح‌پور پردازش صدا دیگرعوامل اجرایی این اثر موسیقایی که در استودیوهای «گلها» و «پژواک» ضبط شده است را تشکیل می‌دهند.

 

گفتنی است، آلبوم موسیقی «در آینه» با شماره ثبت اثر به شماره ۹۹- م/۳۷۵ در مرکز موسیقی حوزه هنری تولید و رونمایی شد و از امروز ، سه شنبه ششم آبان ماه سال ۱۳۹۹ به صورت فیزیکی و دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

 

کد خبر 987349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha